zuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiSsJe

Berichten: 21
Geregistreerd: 16-04-03

zuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 16:06

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ik weet niet egt de weg hier maar ik heb een vraag

mijn paard nou mijn lease paard die 'zuigt' aan de rand van de stal en ik weet niet wat ik er aan moet doen en waarom doet hij het?? wie heeft een idee??

groetjes melissa (LiSsJe)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:14

hij zuigt lucht dus zoals ik het goed begrijp er zijn hier verschillende dingen voor om het op te lossen speciale banden die het niet mogelijk te maken om lucht te zuigen persoonlijk zou ik de miracle band aan rade van de divoza deze werkt erg goed, daarnaast is het schijnbaar wel erg moeilijk om een paard er vanaf te helpen omdat het zuigen va lucht en de stof die er dan aangemaakt verslavend is voor een paard net zoals het roken bij mensen dus. daarnaast is dit lucht zuigen een stalondeugd en dus waarschijnlijk een teken van verveling tijdens het opstal staan, hier kanje natuurlijk ook weer iets tegen doen.

succes ermee.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:29

Gebruik de zoekfunctie (knop zoeken bovenaan pagina), op het onderwerp luchtzuigen. Daar is al heel veel over geschreven, dit is de snelste manier om info daarover te vinden.

LiSsJe

Berichten: 21
Geregistreerd: 16-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 17:01

ja bedankt maar over die banden, luna is mijn lease haf is dus niet van mij zelf ook al zou ik dat wel willen maar de iegenaar heeft het wel geprobeert zoon band maar het hielp niet en hij is de enige op stal die het doet ik heb wel gehoord dat hij mischien maagzuur heeft maar ik zal eens bij zoeken kijken

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:24

Ja, dat las ik laatst ook, dat luchtzuigen ook kan worden gedaan omdat een paard last van maagzuur kan hebben. Zou Rennies helpen?? Ik vind het wel een giller hoor, maar je zou het kunnen proberen. Misschien zitten hier meer bokkers, die dit hebben gelezen (ik meen in het maandblad BIT)en al Rennies hebben geprobeerd?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:28

over die rennies staan ook wel topics hier!

Spinody
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:49

hoi dat deed mijn verzorgpony ook altijd daarbij was hij erg koliek gevoelig.Ze hebben het onderzocht waarom paarden dit doen en het schijnt niet met stalondeugd te maken te hebben maar dat de zuurtegraad in de maag te hoog is en paarden vormen alleen speeksel als ze kauwen op iets of bijten dus via dat speeksel wordt de maag weer wat rustiger.schijnt Knipoog groetjes Maren.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:01

Luchtzuigen kan ook zonder kauwen of bijten. De echte zuigers nemen een hap lucht zonder iets vast te hoeven pakken. Luchtzuigers zijn altijd koliekgevoeliger. Sommige paardenmensen vinden het helemaal niet erg als paarden luchtzuigen. Ooit zei een bekende trainer tegen mij dat een luchtzuiger juist een paard met karakter is. Hij verveelt zich op stal en gaat van alles prakizeren om de tijd te doden en dat doen ze o.a. met luchtzuigen. Zelf zou ik zo'n paard niet op stal willen hebben.

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:51

ik heb zelf ook een luchtzuiger hetr is inderdaad verveling ze is snel verveeld .ze heeft een band om en krijgt heel veel hooi hoe meer kauwbewegingen hoe minder maagzuur en veel aandacht en ze doet het steeds minder maar luchtzuigen gaat nooit meer over het is en blijft een verslaving en die stof die aangemaakt wordt is endorfine

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:30

Bij ons ging een paard het doen omdat hij wegens hoesten op zaagsel werd gezet....gebrek aan ruwvoer dus...Ook gaat hij 's nachts de wei op (maakte veel ruizie met anderen) en is overdag nu moe. Dit hielp tot nu toe (2 dagen).