reiki???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

reiki???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 22:45

Wie heeft dat al laten toepassen bij zijn pony of paard.
Ik ben van plan om iemand te laten komen voor mijn nogal nerveuze pony.
Die mevrouw is dat nog aan het leren bij paarden, ze doet dat al bij honden en katten en zoch nu mensen om dat ook bij paarden te doen.
Wat zouden jullie doen, ze laten proberen of toch maar niet?
O ja, reiki is een soort handoplegging die rust zou brengen. Haha!

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:26

Doen. Proberen kan bij reiki geen kwaad. Het doet dat wat goed is voor je paard. Heb het zelf een keer toegepast bij mijn paard toen hij ziek was en hij knapte zienderogen op. Ikgebruik het eerlijk gezegd alleen als er iets is bij mijn paarden terwijl ik het eigenlijk vaker zou kunnen gebruiken omdat het gewoon fijn is en dieren geven zelf aan als ze het niet willen. Ze lopen dan weg of ze draaien om een andere plek aan te geven.
Laat nog eens weten wat je doet en wat je ervaring ermee is.
groetjes en succes
yvon

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:29

Ik ga er zelf mee beginnen, mijn poezen zijn niet gecharmeerd van Reiki,
mijn ratten overigens wel. Acupressuur heb ik wel al vaker bij mijn paard gedaan, dus ik ben ook benieuwd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:33

Mijn paard vind het heerlijk en staat onder mijn handen te pitten. Ze zoekt op een gegeven moment mijn handen ook op...Ook mijn veulen geeft aan het lekker te vinden. En onthoud een ding: Dieren liegen niet.....het doet ze echt goed....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:38

een paard wat ik gereden heb heeft dat een keer gehad omdat hij echt gemeen was (ik weet dat 99% aan de ruiter ligt) maar die was echt gemeen en druk. daarna een lammetje Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:23

ja, i kheb al veel verhalen gehoord over dat het echt wel werkt. zelf heb ik het nog nooit toegepast.
hopelijk krijg je een goed resultaat met je paard.
succes!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:36

ik doe zelf ook Reiki , vooral bij dieren op dit moment. De meesten worden er idd heel erg rustig van. Lois gaat altijd op rust staan met z'n koppie omlaag en laat dan lekker z'n hele zaakje hangen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:52

Misschien een idee om een Reiki boktmeeting te organiseren en ervaringen met toepassingen op paarden en behandelen te houden?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:14

Da's een heel leuk idee. Ik houd me aanbevolen Knipoog

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:57

Ik doe nu ook aan reiki.
Ik heb het al vaker bij paarden toegepast en het helpt echt!
Gewoon doen!

Niet geschoten is altijd mis!!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:22

mag ik vragen wat dat is ???? jah jah ben blond maar heb er nog nooit van gehoord...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 23:42

Kijk eens even op deze pagina: http://reiki.pagina.nl/

Reiki is een vorm van werken met universele energie. In deze vorm wordt de energie doorgegeven via de handen. Handoplegging dus. Degene die de hand oplegt, maakt niet iemand beter, maar fungeert alleen als doorgeefluik. Het is de ontvanger van deze energie die, zij het onbewust, het werk verricht. Dit werk houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen. De optredende bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen, ontstaan door disharmonie, verminderen of zelfs verdwijnen. Doordat het lichaam lekker in z’n vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen. Andersom werkt het ook, als je emotionele lichaam zich goed voelt dan zal je lijfelijke lichaam dat ook doen. En zo zitten we weer in een opwaartse spiraal. Hierdoor treedt er een positieve verandering op niet alleen in jezelf, maar ook bij alles wat je doet. En dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.

Meer info: http://www.reiki.nl/watisreiki.htm#Reik ... venskracht

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 00:05

Gam houdt niet zo van reiki, heeft er geen geduld voor ofzo. Toen ik het hem een tijd lang stuurde werd hij er helemaal hoteldebotel van, overdosis aan energie ofzo... Haha!

Ik stuur meestal, kan ik meerdere mensen/dieren in één keer pakken en het is soms gemakkelijker omdat de patiënten niet altijd binnen handbereik zijn.

Ik heb een paar jaar één van mijn katten behandeld, die had een rugblessure waardoor de spieren in zijn achterhand verdwenen. Hij heeft er nog goed op kunnen leven ware het niet dat hij afgelopen vrijdag eindelijk eens is aangereden en het niet heeft overleefd. Eindelijk zeg ik omdat hij met zijn zwakke lijf wel 100x per dag de drukke weg overstak.

Maar goed, reiki is een fijn middel om kwalen te verhelpen maar denk er om dat er best wat prut omhoog kan komen waardoor je pony in het begin nóg nerveuzer kan worden of andere kwalen tevoorschijn komen.

Succes!

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:35

orri schreef:
Ik ga er zelf mee beginnen, mijn poezen zijn niet gecharmeerd van Reiki,
.


mijn katten ook niet heb van mijn reiki-master gehoord dat katten zich te goed voelen ofzoiets.

ik heb nu reiki 1
en dat heb ik al wel bij paarden toegepast. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:40

Oh dat is een interessante benadering....
ik heb ook Reiki I, maar heb tot nu toe alleen acupressuur toegepast.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:49

als een kat niet goed in z'n vel zit kan hij best wat Reiki waarderen. De katten op stal zijn zwanger en die vinden een beetje Reiki erg lekker. Ze komen er gewoon om vragen. Mijn eigen kat gaat me altijd met een speciale blik aan zitten kijken als hij een "shotje" wil hebben. Andersom werkt het echter ook. Als ik zelf wat heb gaat de kat me heel raar aan zitten kijken en gaat hij vervolgens op die plek liggen spinnen. Toen ik vorig jara m'n rug gebroken had en alleen maar op mijn zij kan liggen kwam meneer er telkens bovenop liggen spinnen. Behoorlijk hardnekkig was hij daar in. Reiki katje mijn kat Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 11:46

citalover"]
[quote="orri schreef:
Ik ga er zelf mee beginnen, mijn poezen zijn niet gecharmeerd van Reiki,
.


mijn katten ook niet heb van mijn reiki-master gehoord dat katten zich te goed voelen ofzoiets. Verward

ik heb nu reiki 1
en dat heb ik al wel bij paarden toegepast. Haha!
[/quote]

Ik heb reiki 1 en 2, Peter heeft ook nog 3A gedaan.
Heb het ook al bij onze 2 katten toegepast, verschillende malen.

De ene kat is als het ware 'verslaafd' en komt telkens opnieuw bij Peter liggen (die heeft de grootste buik en ligt het lekkerst Tong uitsteken ).
Ze slaat dan net zolang met haar staart tot Peter zijn hand oplegt.
Pas dan blijft ze rustig liggen.
Doet Peter niks dan blijft/wordt ze zeer onrustig... *LOL*

Ik heb hele goede ervaringen met reiki, ook bij andere dieren zoals honden, kippen, vogels, paarden, enz.
Zie ook: www.pwewald.nl
Dit is onze site, staat ook meer over reiki.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:55

Een vriendin van mij heeft ook reiki gedaan. Haar paard had vorige week koliek en toen heeft ze ook reiki op haar paard gedaan. Ze zegt dat het heeft geholpen. Ik weet het niet hoor. Maar vind wel dat je zoiets altijd moet proberen. Als je het niet doet, helpt het zeker niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:02

Ik heb met succes Reiki uitgevoerd op 1 van mijn ratjes, heeft haar werkelijk geholpen en ging vrij snel doordat ik haar tussen twee handen kan omsluiten. De ene poes is nu een beetje aan het bijdraaien wat haar eerste opinie qua Reiki betreft Haha! ze uit dit door aardiger naar anderen te zijn, ipv alleen naar mij *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:57

Ik heb sinds kort reiki 1

Ik heb het nu ook al verschillende keren aan Kawa gegeven
Erg grappig als hij dan met een pruil
lipje gaat staan maffen Lachen

Maar aan de andere kant voel ik me nog erg onervaren.
Voelen jullie goed het verschil van stromen in je handen?
Dus dat op de ene plek je hand kouder is dan de andere?

Dat verschil voel ik dus (nog) niet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:13

ja dat voel ik meestal wel. koude plekken kunnen blokkades betekenen die nog niet ontvankelijk zijn voor de energie. ook verschillende manieren van gevoel (tintelingen, jeuk, warmte en pijn) in mijn handen zijn te onderscheiden en tegenwoordig ook wel andere sensaties, net of mijn handen vertellen wat er onder de huid van de behandelde gebeurd ofzo. daar ben ik mij nu wat op aan het focussen.

het meest intense gevoel had ik toen ik reiki gaf aan de afgezaagde duim van mijn vriend. joh je wil het niet weten!!! je zou het voor de ervaring eens moeten uitproberen. Haha! zelfs van een meter afstand was het gevoel nog heel heftig. de eerste dagen mocht ik niet langer reiki geven dan 5 minuten, dat was al heel heftig en intensief voor mijn vriend. maar het heeft het helingsproces al met al wel versneld.

ook als ik reiki ontvang kan het soms heel heftig zijn, zoals mijn gekneusde knie. net of de handen van mijn vriend aan het kneden, masseren en draaien waren maar niks was minder waar... ze lagen gewoon stil.

Nou ja and so on meer ervaringen. Haha!

het is gewoon oefenen en nog eens oefenen. proefkonijnen/vrijwilligers zat om je heen denk ik. ik reiki sinds '98 en het leuke is dat het nooit stopt, eenmaal aan de reiki dan gaat het proces maar door en door... t'is net een verslaving. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:08

Hoe duur is zo'n cursus reiki nou eigenlijk gemiddeld? En vanaf wanneer zou je het bij dieren kunnen doen? Reiki 1,2 of 3 ofzo...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:57

Ongeveer €160,- denk ik. Ik deed de eerste voor Fl 350,- en de tweede trouwens ook, terwijl ze ook voor Fl 1500,- te doen zijn maar dat is via de Reiki Alliance en dat is behoorlijk poot uittrekken vind ik.

Je kan met de eerste meteen al jezelf, anderen en dieren behandelen hoor. Er is best veel over reiki op het net te vinden, volgens mij staat doe link hierboven al ergens.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:58

Ik zal het gewoon proberen, kan toch geen kwaad.
Een kennis van ons doet het bij mensen en ik sliep daar een keer en ik hoestte echt enorm! Ik stikte zowat!! En toen heeft hij me reiki gegeven en was het over! Klinkt raar, maar het was wel zo! Hij gaf ook wel eens reiki aan de kat en die werd er ook lekker rustig van, dus waarom niet bij een paard proberen?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:08

Je kunt misschien wel nog aan het leren zijn om het paarden toe te passen, maar dat geeft voor de energie echt geen verschil hoor. Het stroomt of het stroomt niet en dat kan niet maar half. Dus gewoon laten komen, die mevrouw.