NIeuw beslag, 2 dagen later kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

NIeuw beslag, 2 dagen later kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 21:24

Afegelopen vrijdag heeft mijn paardje nieuwe ijzers gekregen. 's avonds had ik les en ze liep prima, dag erna ook gereden. Zondag eerst half uur gereden en daarna ineens kreupel Verward
Kan dit door het beslaan komen?
Wat zou het dan kunnen zijn? of andere iedeen?
Ze heeft dit wel is vaker gehad, althans ook een keer dag na het beslaan(eerste keer dat ik weer ging rijden, maar toen had ik ook al een hallf uur gereden voordat ze kreupel werd). Toen kon de hoefsmid niks vinden.
Nu loopt ze trouwens alweer goed, dus het was ook maar heel kort want een uutje daarna liep ze ook al weer stukken beter, maar ze was behoorlijk kreupel, zelfs in stap zag je het echt duidelijk...

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:25

Hoefzweer? zat opties maar het beslag lijkt me niet dan is het meteen of de sdag erna, succes ermee

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:25

als je hoefsmid nog es komt kan je hem vragen of hij iets ziet. en als het al niet de eerste keer is dat ze kreupel loopt van nieuw beslag kan het aan de manier van beslaan liggen, dus aan de hoefsmid. maar dat is niet zeker he. als het zich nog meer voordoet kan je misschien omkijken naar een nieuwe hoefsmid. afwel is het een afwijking aan haar hoef en moet je misschien de DA er bij halen. ik weet het niet. het kan veel zijn. succes met je paard. en als je dan blijft doorrijden is het weer zo goed als over, echt raar.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:35

Ik weet niet wat de hoefsmid precies heeft gedaan? Maar het zou kunnen dat je paard heeft moeten wennen aan de nieuwe stand van haar voeten. Doordat jij bent gaan rijden, zou hij spierpijn kunnen hebben.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 17:22

Linda250 schreef:
Ik weet niet wat de hoefsmid precies heeft gedaan? Maar het zou kunnen dat je paard heeft moeten wennen aan de nieuwe stand van haar voeten. Doordat jij bent gaan rijden, zou hij spierpijn kunnen hebben.


Dit zou het wel kunnen zijn.
Ik zal zeker aan me hoefsmid vragen wat het kan zijn ed.
Me hoefsmid is voorderest echt super, en in de 5 jaar dat hij haar nu beslaat is het 2 of 3 keer voorgekomen...

Hoefzweer is het niet, dat weet ikz eker,omdat ze nu al nie kreupel meer liep....

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:51

Meestel drukt er dan een hoefnagel tegen het leven. Die gaat iets ontsteken. Dat is ook de rede waarom je pas een paar dagen een krupelheid ziet optreden. Je kunt zelf even voelen of er wat temperatuur op een van de hoefnagels zit. Als daar nl. een ontsteking zit kun je dat altijd voelen, doordat deze plek warmer wordt dan de rest van de voet.

Als je smid de nagel eruit haalt, is het meteen goed!