plotselinge koortsaanvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

plotselinge koortsaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 23:09

Voor de duidelijkheid dit gaat niet over mijn paard.

We hebben een paard op stal die in een keer zonder aanwijsbare oorzaak met 40+ aan koorts op stal stond. De DA is er bij geweest en kon niks vinden. Het paard mest en plast wel, maar eet en drinkt nauwelijks en ligt zeer veel.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?????

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:21

bloed laten controleren. en een second opninion. 40+ en veel liggen is dus ziek.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 23:23

mjet schreef:
bloed laten controleren. en een second opninion. 40+ en veel liggen is dus ziek.


ze willen nu de urine gaan opvangen en laten controleren. De DA heeft het vermoeden op een virus Verward .

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:50

ik zou ook vragen om bloed na te kijken.
het klinkt inderdaad als een virus. succes er mee en laat weten hoe het is

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:05

Ik neem aan dat ze het paard ook "gevoeld" hebben voor een verstopping ? Het feit dat er nog mest uit komt wil niet zoveel zeggen, het ligt eraan waar de verstopping zit (als het dat is) Was zijn hartslag normaal ?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 12:03

Ja hartslag was normaal evenals de ademhaling. Of ze hem opgevoeld hebben weet ik niet zeker. Wel vind ik persoonlijk dat hij erg weinig mest heeft. Daarnaast vond ik de tong erg droog.

DA komt vandaag weer. Ga wel weer even horen bij de eigenaar.

Nog meer tips????!!!!!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:07

mmm... bij koliek zou de hartslag ook verhoogd moeten zijn eigenlijk. Koorts duidt eigenlijk altijd op een ontsteking. Hebben ze z'n tanden gecontroleerd ? Een vriendin van mij had pas geleden ook een paard met koorts, en verminderde eetlust. De hartslag was ook normaal maar toen we met vereende krachten in z'n mond keken kwam daar nog hele korrels bix uit van 4 uur eerder. De volgende dag kwam de DA en het bleek dat hij zulke erge doppen had dat die z'n wangen beschadigd hadden (vandaar waarschijnlijk de koorts) na de behandeling was alles weer goed.
Misschien is dit een idee ? het paard van mijn vriendin is trouwens 4 jaar dus gebitsproblemen komen blijkbaar op alle leeftijden voor.
Een virus vindt ik minder waarschijnlijk tenzij er ook andere paarden ziek zijn.
succes

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:15

Ik zou ook het bloed laten controleren. Mijn pony heeft zo`n koortsaanval een aantal keer gehad, hij was toen wel al een tijdje ziek. Hij at en dronk ook weinig en lag bijna de hele dag. De DA heeft toen een bloedonderzoek gedaan en daar kwam uit dat het eiwit en het calcium gehalte veel te laag was. Hij heeft toen 2 keer een infuus gehad, om de gehaltes een beetje op te krikken..
Succes ermee!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:04

Koorts was vanmiddag gezakt naar 37.8 .
Ik weet niet zeker of een schimmelinfectie zo'n hoge koorts kan geven. Daar denken ze nu nameijk aan.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:30

hoe is het er nu mee ???

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 18:34

pony is weer volledig opgeknapt. Hij heeft 4 dagen koortverlagende medicatie gehad en pijnstillers. Hij kreeg vrijdag koorts en dinsdag was hij volledig koortsvrij, maar we hebben wel even in de rats gezeten hoor. Die pony is niet zo sterk van gestel. Maar voorlopig looptie weer vrolijk voor de koets en onder het zadel. Hij is nog wel wat dagen daarna heel erg moe geweest.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:02

gelukkig gaat het beter !

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:17

vaak heeft het paard een virus opgevangen. dit kan van de een op de andere dag.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 21:36

de DA is er niet achtergekomen wat de pony had en we zullen er ook wel nooit achterkomen