Gevaarlijke pijnstiller :Fenylbutazon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:21

Ik ben juist heel erg boos geworden toen buut uit de registratie ging, en dus een verboden middel werd. als je dierenarts dit voorschrijft is hij/zij heel aardig, want het mag officieel niet. Voor heel veel gevallen zijn er echt geen (werkzame) alternatieven voor buut. Dit middel neemt pijn bij paarden ht beste weg. Mijn oude pony heeft bijna 8 jaar lang zeer regelmatig voor langere periodes buut gekregen om door zijn aanvallen van hoefbevangenheid te komen. Hij is overleden aan maag darm problemen (dat is wel een bijwerking van buut, maar waarschijnlijk kwam het bij hem daar niet van), maar dus wel toen hij 29 was (anders hadden we hem met 21 moeten laten inslapen...


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:16

Dat is wel zo maar bij echte problemen (zoals hoefbevangenheid) zijn er (bij mijn weten) geen alternatieven. (Ook een quote van de faculteit). En paarden en mensen zitten iets anders in elkaar. Bijv. een paard wordt een jaar of 20 max 35; een mens 70 of ouder. Dus als een middel na twintig jaar kanker op wekt maakt dat voor een paarden leven echt geen snars uit! En een paard onder de medicijnen moet je naar mijn mening zowiezo niet naar de slacht brengen.

Dus ik zou persoonlijk mijn paard echt niet meer pijn laten lijden door deze lange termijn effecten.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:46

volgens mij heeft beppies gelijk, het is van de lijst geregistreerde medicijnen afgehaald. Het schijnt voor een fabikant enorm veel geld te kosten om een medicijn te registreren.


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:44

even gekeken op jordenshippo en dit is wat zij zeggen (en andere sites)over nobute = duivelsklauw:

WAT IS EN WAT DOET DUIVELSKLAUW ?
Duivelsklauw komt voor in Zuid Afrika en NamibiĆ«, de voordelen van deze plant zijn al eeuwen bekend. De plant werkt ontstekingsremmend, mild pijnstillend en is specifiek effectief om gezonde gewrichten en weefsel op 100% NATUURLIJKE wijze te onderhouden. De Duivelsklauw in NAVILAM ‘O’ is het welbekende NoBute dat al sinds 1996 in Nederland verkrijgbaar is en gebruikt wordt als NATUURLIJK alternatief voor ‘bute’ (fenylbutazone).

Mild pijnstillend dus; dat helpt vrees ik niet meer bij chronische hoefbevangenheid etc.

Maar vast een goed alternatief bij minder ernstige aandoeningen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatje89 en 73 bezoekers