sloom of stijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

sloom of stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:31

ik twijfel bij mijn fries of hij langzaam loopt door sloomheid of door stijfheid. hij is zowiezo een beetje erg lui van zichzelf. luistert slecht naar been. als ik bijv. buiten ga rijden en ik ga na een kwartier of zo draven, doet hij dit op z'n dooie gemak. niet echt lekker doordraven. ook niet met een goeie tik. na ong. 45 min loopt hij beter, lijkt het of hij losser wordt en draaft hij ook in een lekker tempo. tilt z'n benen ook goed op.
ik heb 1x per week een half uur les in een heel klein bakje. ik ga altijd eerst 20-30 min. buiten stappen en stukjes draven om hem warm te lopen. hierna loopt hij vaak pas tegen het einde van de les lekker door. hiervoor moet je hem echt vooruit slaan.
als ik hem longeer (meestal 30-45 min) loopt hij ook pas tegen het einde lekker door en over de rug. (met pesssoa.)

naomi_lover

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:19

het kan zijn dat hij idd even los moet worden, maar dat moet toch in ieder geval na 10 15 min genoeg zijn, als hij met de pessoa goed over zijn rug loopt, dan zal het niet stijf zijn, maar misschien kun je eens proberen om na instappen van tien minuten veel overgangen te rijden en meteen te straffen als hij sloom is als hij echt stijf is zal hij onregelmatig gaan lopen en niet alleen langzaam, misschien is het ook raadzaam om vitamine E en selenium te voeren dat voorkomt verzuring en stijfheid van de spieren