vieze beestjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje86

Berichten: 12
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Apeldoorn

vieze beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 17:19

oho roosje heeft hele vieze beestjes ze zijn geel met een rood hoofdje, ze zijn z'n 3mm en ik heb ze alleen nog maar maar op de hals en in de manen gezien. Ze heeft er geen last van ze schuurt niet ofzo, dus het zijn denk ik geen luizen. Zaterdag had ik roosje gewassen en toen zag je er echt een hoop toen leken ze ook dood, maar de volgende dag zag ik ze nog.

Wie weet wat voor een beestjes het zijn????
groetjes joyce

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:22

Dat zullen vrijwel zeker gewoon luizen zijn, niet elk paardschuurt zich kaal als hij luizen heeft. Dus dat wordt nog een aantal keer wassen en behandelen en tevens de omgeving, (stal), en haar spullen, (borstels, dekjes), wassen.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:04

Ja ik denk ook dat het luizen zijn, wij hebben dat ook al een aantal keer gehad bij de paarden. Dat wordt dus wassen. Wij wassen dan meteen alle paarden tegelijk met een 'spulletje' gewassen en de stallen worden ook ontsmet. Na een week herhalen we dit en dan zijn we er meestal vanaf. Tja, het is wel een werk, maar dan zijn ze wel weg.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:33

lijkt idd op luizen!!
dus goed wassen met een middel tegen parasieten en kijk uit voor besmetting naar andere paarden!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:24

ik denk ook luizen... mijn verzorgpaard toendertijd had het ook. Eigenaar had de dierenarts gebeld en kreeg een speciale shampoo om mee te wassen (geloof ik) toen was het ook zo weg!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:45

Heeft m'n tinker ook gehad onlangs. Ik heb ze weggekregen met Zerox-P, een poeder (gekocht via de boerenbond), zogenaamd bio-spul (wat op bokt in twijfel werd getrokken), maar het werkt wel goed, één behandeling en ze waren foetsie!)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:15

Wassen met Sebacil, schijnt ook te helpen.