*Kreupelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 21:05

Hallo!
Ik heb een shetje die, als je een tijdje op een weg met steentjes ofzo loopt, ineens gaat kreupelen. Hij heeft geen last van steentjes in zijn hoeven ofzo, ik neem altijd een hoevenkrabber mee, en heb hem meerdere malen gecontroleerd. Als ik na zo'n weggetje weer op de verharde weg ga lopen is het na een tijdje weer over, tenminste, voor zover ik kan zien. Vindt hij het vervelend om op steentjes of een andere ongemakkelijke ondergrond te lopen?? Als dat zo is, moet ik dan gewoon doorlopen als het nog eens voorkomt en zulke wegen vermijden? Of kan ik hem beter eens door een DA laten controleren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lepeltje op 2001-07-26 21:06 ]</font>

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:21

Als hij geen hoefijzertjes draagt, is het normaal dat hij moeilijker loopt op steentjes of af en toe precies eventjes kreupel is als hij op een steentje stapt. Wij kunnen op blote voeten ook op een vlakke weg lopen maar over grint .....

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 12:02

Ik snap het, maar kan het ook zijn dat de ene pony er gevoeliger voor is dan de ander Verward Oscar heeft er absoluut geen last van. Enne, voor Fox wil ik nog geen hoefijzertjes doen, aangezien ik niet vaak op de weg met hem kom. Hij gaat over een jaartje ofzo voor de kar, dan zie ik wel weer eens. Ik denk dat ik gewoon zorg dat ik uit de buurt van die grindweggetjes blijf. (of met ander scherp spul)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:49

Wel, ik heb een pony die bevangen geweest is en die is er veel gevoeliger aan. Ook heeft het iets te maken met hoe ver de straal van de grond af is. Sommige paarden hebben vrij platte voeten en de straal raakt dan vlugger de grond en dus ook een steentje. Ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.

groetjes

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 21:12

Ja mijn pony die is net erg hoefvbevangen geweest en loopt op stentjes ook heel moeilijk. Het gaat al beter. Verder heb ik dit vaker gezien bij bevangen paarden en pony's.

Met alle andere paardjes hebben we er geen last van.

Greetz Merilyn

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-01 16:39

Ja, kan kloppen!!
Foxy is inderdaad hoefbevangen geweest. Wel in een lichte vorm, maar ik ben er toch een tijdje zoet mee geweest. Hoe vaak moest ik hem op een dag afspuiten?? Ik geloof wel 3 keer. En dan moest ie ook nog eens met zijn pijnlijke hoefjes over de weg, want in de wei hebben we geen tuinslang.