Nuenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 19:03

Ik heb gehoord (ik weet niet zeker of het waar is) dat er in Nuenen een paar paarden dood zijn gegaan (7 geloof ik) aan een soort paardenziekte, net iets als de vogelpest ofzoiets.. Weet iemand daar iets van? Een manege in die buurt moest namelijk misschien dicht hoorde ik.. Kan iemand me helpen? En als iemand er iets van weet.. Wat was dat dan voor ziekte en wat waren de symptomen? Alvast bedankt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:52

Zie het grote Rhino topic.
Het gaat hier dus om Rhino.
Maar er zijn geen 7 paarden in Nuenen overleden aan Rhino hoor! Dus niet al te druk maken. Knipoog
Er zijn wat stallen gesloten geloof ik, oa King Stables dacht ik? En heb ook gehoort dat in de Mortel een manege gesloten is.

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 20:53

Oh jah ik had gehoord dat Manege Cahama misschien ook moest sluiten.. kan dat kloppen? (als het zo door ging)

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:17

Ik heb op het moment vrij regelmatig contact met de dierenarts over Rhino omdat het in Mierlo bij een stalling de kop op heeft gestoken. In Nuenen is echter NIETS aan de hand. Daar is nog geen geval bekend. Ik sta bij King Stables in Nuenen en daar heerst het ook NIET. De stalling is twee weken dicht gegaan omdat de paarden geent zouden worden en het is beter te weten dat er geen geval tussen zit die het toevallig al draagt. Toen duidelijk was dat dit niet het geval is, zijn ze gisteren (maandag) allemaal geent. Nu nog een weekje wachten en we kunnen weer op pad met onze knollies.
Ook enkele andere stallingen in de omgeving zoals Dekkers zijn preventief gesloten om ook te kunnen enten.

Maar even voor de duidelijkheid nog een keer: ER HEERST GEEN RHINO BIJ KING STABLES.

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:35

Oke, bedankt Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:25

in mierlo is de manege ook dicht en hier heerst het jammer genoeg waarschijnlijk dus wel. al is er niet al teveel zekerheid