Hie heeft ervaring met haaranalyse??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Hie heeft ervaring met haaranalyse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 12:48

Heeft er iemand van jullie ervaring met een haaranalyse van je paard of pony? Ben het afgelopen weekend op Indoor Brabant geweest en kreeg daar een informatietasje, de kosten voor een volledige analyse bedraagt 55,- euro. Het duurt ongeveer een week voor je de uitslag binnen hebt, gekeken wordt of alle organen fuctioneren, of het paard een allergie heeft, emotioneel in balans is, last heeft van aard of waterstraling, reactie op voer en nog een aantal zaken, klonk best goed moet ik zeggen, wil het eigenlijk wel proberen omdat ik niet het idee kreeg genept te worden. wat vinden jullie

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:17

Ik denk dat een vollegdig bloedonderzoek goedkoper is. Ik vind het een beetje raar om aan de hand van langzaamgroeiende haren vanalles te kunnen zeggen. En in die dingen van emotioneel, aard en waterstraling.... Tja... ik weet niet wat ik daar van moet geloven, en al helemaal niet als ze dat aan de hand van haren kunnen zien....
Maar... Het zal jouw paard iig niet schaden! Een paar haren minder daar wordt hij niet anders van! Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:54

Mwoa, paarden voelen zowiezo aardstralen aan. Ze lopen er wel omheen tenzij er een aardstraal onder hun box doorloopt.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:20

Hallo beppies

Mijn paardje heeft last van zomereceem,en daarvan heb ik ook wat haren laten testen.
Alleen was het niet zo duur als die gene die jij noemt,bij mij kosste het 12,50.
Ik moest een plukje haar opsturen,en daaraan kon zij doormiddel van een test zien welke middelen wel en niet helpen tegen zomereczeem.
Ik heb nu een paar middeltjes gekocht die volgens haar 100%helpen,dus ik ben benieuwd!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 08:20

Klopt ieris,
Als je weet wat je paard eventueel mankeert dan kunnen ze daar gerichte tests op doen en die zijn een stuk goedkoper, de test van 55 euro is een volledige test en wij hebben een paard staan met een huidprobleem waar hij maar niet van af wil komen en ik heb inderdaad zoiets als het maar geen kwaad kan waarom niet proberen, ben er nog niet helemaal uit maar ik laat het wel weten.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:19

Ik heb dat ook gezien daar. Ben erg benieuwd. Ik zit ook te overwegen om dit eens te gaan doen...
Laat even weten als je het hebt gedaan!
Het was trouwens afkomstig van het bedrijf "de Zonnevlecht"

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:54

de enige analyses die ik verricht heb op haren op de universiteit waren mineralenanalyses. Van die dingen waar jullie het over hebben: het zal allemaal wel, ik ben ietsje te nuchter daarvoor vrees ik.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:12

volgens mij kon je inderdaad je mineralenwaarde eruit ophalen. Maar er waren ook nog wat aanvullende dingen. Ach, ik heb zoiets van: baat het niet, dan schaad het niet (als het maar niet te duur is Knipoog )

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:19

Tyrza schreef:
Ach, ik heb zoiets van: baat het niet, dan schaad het niet (als het maar niet te duur is Knipoog )


haha, dat is waar. Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:20

Kyra, gefeliciteerd! Ik zie een kadootje bij je naam staan!!! Oud he, 26?

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:22

hahaha, tja, ik ga nu toch echt naar de 30!!!

Dank je..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:23

ieris schreef:
Hallo beppies

Mijn paardje heeft last van zomereceem,en daarvan heb ik ook wat haren laten testen.
Alleen was het niet zo duur als die gene die jij noemt,bij mij kosste het 12,50.
Ik moest een plukje haar opsturen,en daaraan kon zij doormiddel van een test zien welke middelen wel en niet helpen tegen zomereczeem.
Ik heb nu een paar middeltjes gekocht die volgens haar 100%helpen,dus ik ben benieuwd!


Bij welk bedrijf heb je dit gedaan? Want mijn paardje heeft ook zomerexceem en dit lijkt me erg handig... als het dus werkt!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:25

De Zonnevlecht in Budel. Als je effe zoekt op internet, kom je het vast wel tegen. Werken oa met orthomoluculaire geneeskunde (jaa, die ken ik via mijn vriendje: werkt bij homeepathische geneesmiddelenfabrikant). Leuk woordje voor galgje!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 09:54

Klopt de Zonneheuvel, daar wil ik de test ook laten doen. Het verschil in kosten zit hem in het feit dat ik een algehele test wil laten doen. Wil je een gerichte test laten doen zoals exceem dan zijn de kosten rond de 20 euro (zal vroeger wel 12,50 geweest zijn, maar alles wordt duurder dus zij natuurlijk ook). Heb nog niets opgestuurd maar ben van plan dit deze week te doen, dus jullie horen het nog.