Verkouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 10:09

Lissie is nu bijna een week verkouden, eerst alleen veel snot, toen wat hoestjes. Toen wat minder hoestjes en wat minder snot. En gister met rijden klonk ze opeens alsof ze zwaarademig is. Verder had ze geen snot nu, maar ik vetrouw het niet.
Morgen komt de DA, die kwam toch al om een paard te enten en dat ene dag moet kunnen......

Beenproblemen ben ik nou wel gewend, maar dit......maak me gelijk zorgen om mijn wijffie. Zal het morgen wel horen, ga straks lekker een uurtje buiten stappen met haar, geen stofbak of hard werken.

Je leest ook alllemaal van die enge verhalen over blijvende verkoudheden e.d. Te laat erbij zijn en dan komen ze er niet meer vanaf of wat dan ook. Het is nu goed een week, waarvan het afgelopen weekend en de maandag minder was.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:27

Succes met je paardje!!!! Hoop dat alles helemaal goed komt. Mijn haren gaan altijd rechtovereind staan als ik een paard hoor hoesten, mijn oude merrie heeft nl. Chronische Bronchitis Boos! en dat is een tijdje heel naar geweest. Ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Ik wil je zeker niet bang maken hoor..........mijn oude merrie is inmiddels 17 jaar en het hoesten is totaal onder controle (op houtkrullen, nat hooi of kuilgras en met homeopatische middelen etc) ze heeft inmiddels 9 jaar niet meer in ernstige mate gehoest (af en toe verkouden maar niks om je zorgen over te maken) en dat terwijl toen ze 8 jaar was ik bang was dat ik haar af zou moeten laten maken omdat ze zo erg benauwd was. Helaas heeft gister de dierenarts vastgesteld dat haar 3 jarige dochter ook stofallergie heeft, daar baal ik wel van maar ik ga er alles aan doen om te voorkomen dat zij zo erg gaat hoesten als haar moeder (erfelijk misschien ??) en ik ben er toch nog redelijk op tijd bij, ze staat in ieder geval nog niet de longen uit haar lijf te hoesten maar geeft af en toe een kuchje als ze gaat rennen of zich druk maakt. Heel veel succes en je niet teveel zorgen maken want als het ernstig zou zijn is er waarschijnlijk wel wat aan te doen (desnoods in het alternatieve circuit) en het klinkt alsof je er toch nog op tijd bij bent (je hebt geen maanden gewacht). Suc6

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:53

Er heerst nu een virusje waar paarden nogal snotterig van worden. Mijn jaarlingen hebben het allebei gehad. En mijn pony heeft het nu. Wat heel goed helpt (en snel) is sputolysin.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 19:14

De DA is geweest vandaag. Het klinkt allemaal niet goed. Opgezette klieren, last van de bronchien. Waarschijnlijk altijd al een lichte vorm van chronische bronchitis gehad en dat wordt nu in 1 keer heftig door de verkoudheid.
Ze mag zich absoluut niet druk maken en ook maar 10/15 minuten stappen. Alle inspanning die ze nu teveel doet kan ten koste van haar longen gaan. Ze heeft een antibiotica kuur en nog 2 middelen om alles in de luchtwegen goed los te maken. Met een week zou het snot minder moeten zijn. Ze mag ook alleen maar nat hooi of kuil. Ik hoop dat er met een week verbetering inzit, anders bestaat de kans op dampigheid......

(Heb nu heel erg het waarom nou weer mijn paard gevoel, zorg altijd dat ze er voldoende uitkomt, let op haar voer, beweging, knuffelen e.d. Na alle beenproblematiek nu dit dus......het ging net een aantal maanden lekker, bijna wedstrijdklaar, nu zullen die wedstrijden me worst zijn, als ze maar weer redelijk gezond wordt.) Ze krijgt nooit meer de longen van een 5-jarige, maar het moet toch hoop ik wel veel beter kunnen worden??????

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:59

hoi! Echt rot voor jou, maar vooral voor Kalista! ik hoop dat de medicijnen goed hun best gaan doen en dat het allemaal heel erg meevalt. Even afwachten, het is nu natuurlijk ook wel erg schrikken. Ik zal dinsdag in ieder geval goed voor je paardje zorgen!
groetjes

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 18:55

Thanks Lachen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:12

wodan heeft hier een paar weken geleden ook last van gehad,maar dan geen snotneus erbij.
Ik gaf hem eerst foenegriek en toen het daar niet echt over van ging heb ik spotolysin v/d DA gekregen. Dat hielp bij wodan een beetje. Daarna een antobiotica kuur van 3 dagen gehad en toen was het over. Ik geef nog wel elke dag foenegriek voor de zekerheid.En hij mag voor al niet gaan zweten of zich opwinden.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:22

Balen Verdrietig , ik weet hoe je je voelt!!!!
Ik had woensdag ook zo iets, waarom heb ik nou alweer een paard met van die gevoelige longen?! Ik zorg goed voor ze (denk ik tenminste zelf). Zomer en winter buiten, buitenboxen, genoeg beweging voer etc......
Ik kan me voorstellen dat je dat waarom mijn paard nou weer had. Ik leef met je mee. Ik ben zelf op de homeopatische toer gegaan, hopen dat dat goed gaat (daarmee heb ik mijn "oude" merrie al 9 jaar hoestvrij en die heeft ook chronische bronchitis). Heel veel succes met je paardje.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:27

jeetje het lijkt wel of dit heerst.
donderdag is bij mij pony de dierenarts gekomen omdat ze ook het zelfde had als de jouwne,en ja hoor...ze heeft dus ook bronchitis.
bij iemand anders op stal die had er ook beginselen (goed geschreven ? Haha!) ervan.
en het paardje van mijn vriendin heeft ook ook sinds een week.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 00:13

Zijn bij jullie ook je paard gespoeld?? Kleintje vertelde me dat je in zulke gevallen altijd moet spoelen om de boel schoon te krijgen. Wil graag weten of jullie DA's daar ook iets over gezegd hebben???? Anders ga ik maandag een andere DA bellen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:28

gespoeld?
nee mijn paard niet nee.
ik heb zo'n pompje wat ik haar 10 dagen moet geven,en poeder wat ik moet geven,en over twee weken kom de dierenarts terug.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 22:03

Vandaag weer DA laten komen, ze stond helemaal te shaken op stal en wilde hoesten, maar kon het niet. Ze had een allergische reactie op de medicijnen.....

Ze mag nu alleen nog de sputo....weet ik veel, de andere 2 niet meer. Ze heeft medicijnen in haar bloedbaan gekregen en het gaat nu weer beter. Dacht vanmiddag dat ze ter plekke in zou storten........

Toen ik wegging wilde ze weer graag lopen en had ze ook haar eetlust goed terug. Ze houden haar goed in de gaten op stal en morgen neem ik vrij om lekker veel buiten te kunnen zijn met haar. Hoefje vasthouden Haha! en wandelen in de frisse lucht.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:08

Dag en nacht buiten zetten dit paard!!!!!!

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:24

Hoi! Jeetje, het zit ook niet mee ook, alergisch voor de medicijnen, hoe verzin je het! Zaterdagavond was er nog niks te merken toen ik op stal was.Veel succes in ieder geval en pb me ff over welke medicijnen ik morgen moet geven.
groetjes