vernageld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 19:38

mijn pony is vorige week donderdag beslagen en ja hoor kreupel na 2 dagen. Waarschijlijk vernageld. De smid heeft het ijzer eraf gehaald en de verdachte plek iets opengemaakt maar er was weinig tot niets te zien, ook geen vocht of zo. We hebben het ijzer eraf gelaten en nu moet ik de voet in de biotex of soda zetten. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wie weet raad?? Alleen serieuze reacties graag!!!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:42

Als de smid je pony vernageld is hij direct bij de eerste passen al kreupel, dus pas na twee dagen lijkt me op iets anders wijzen. Heeft je smid daar niets over gezegd Verward

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:45

als hij er geen nieuw ijzer onder doet en je laat weken in biotex denk ik dat je smid denkt dat er eeen hoefzweer zit.want bij vernageling kan de smid het ijzer eraf halen en vervolgens wel weer opnieuw aanbrengen!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:02

Hai
Die van mij is ook 2x vernageld geweest.
Die moest ik ook een paar dagen in de soda zetten en toen was het over.
Succes ermee!
Greetz Tamara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:53

je paard is als hij vernageld is direkt kreupel en niet 2 dagen later. Dus ik heb het idee dat er iets anders aan de hand is/was.

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:55

Wil je HEEEL ERG oppassen met Biotex, als dat spul niet genoeg verdund is dan veroorzaakt het behoorlijke brandwonden aan de benen/hoeven. Gebruik liever iets anders.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:39

Hey, wij hebben dat voorgehad, inderdaad ook best het ijzer eraf laten tot je paard niet meer mankt.

Als het pas na twee dagen is, is het waarschijnlijk een blijn, dat was bij ons toch het geval. Die kunnen ze openmaken, als je ze ziet zitten tenminste. Daar hebben ze dan wel nog een week ofzo last van.

Veel succes en groetjes,

Sarah