paarden vernevelaar/verdamper??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 22:21

De dierenarts is vandaag bij mijn paard geweest en heeft een bronchoscopie gemaakt. Gelukkig is er nog iets aan zijn hoesten te doen! Ik moet nu een vernevelaar of verdamper hebben, waar het paard met zijn neus in kan, om zo medicijnen te inhaleren. Als het goed is, is Nozem dan na een paar weken weer de oude! Kortom: ik ben nu dingend op zoek naar zo'n ding. Weet iemand waar ik een vernevelaar kan kopen/ huren of zoiets? En dan nog een vraagje: heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Groetjes mariska

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:29

volgens mij bij de paardendrogist.

tel nr is:0592675767

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-17 22:31 ]</font>

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:54

Je neemt een emmer en een lege pet fles. In de emmer boor je een gaatje zodat de hals van de fles er net door past. De bovenkant van het dopje (van de fles) boor je allemaal kleine gaatjes. Medicijnen in de fles door het gaatje van de emmer steken en de dop erop draaien. Als het goed is blijft de fles onder de emmer hangen. De emmer hang je aan een haak doe er wat te eten in en de rest wijst vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 08:14

En hoe gaat dat dan vernevelen? Als je gewoon medicijnen in die fles stopt, gebeurt er toch niks Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:33

Een vernevelaar is net zoiets als zo'n astma ding voor mensen. dus niet dampen maar vernevelen. voor zover ik weet kun je ze alleen kopen en ze zijn rond de duizend gulden. je dierenarts kan je daar meer over vertellen. sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:54

Ja maar hoe werkt dat vernevelen dan als je het gewoon in een fles stopt zoals Odi schreef? Ik neem dat er ook nog iets gaat gebeuren want anders zouden er niet van die dure apparaten voor zijn.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 14:40

volgens mij is dat net als bij mensen een soort pufjes systeem. hoe moet ik dat nou uitleggen. het gaat om patronen onder druk. je moet ook medicijnen voor mensen tegen astma erin doen

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:01

Sorry dat ik een beetje onduidelijk was. In die fles doe je de medicijnen met heet water, door die gaatjes komt de stoom en die ademt het paard in. Op deze manier kan het paard zich niet verbranden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het nog nooit heb gebruikt. Het was een tip die ik ooit ergens in een of ander boekje heb gelezen.