Duivelsklauw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Duivelsklauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 16:53

Wie heeft ervaring met het gebruik van vloeibare duivelsklauw (Nobute) als vervanger van Phenylbutazone (o.a. Equipalazone).
Mijn paard krijgt nu al een tijdje Equipalazone om een hardnekkige ontsteking weg te krijgen. Ik wil graag op iets 'natuurlijks' overstappen.
En op advies van een homeopatische arts ben ik nu dit aan het gebruiken als een kuur.
Ik weet nog niet of het gaat werken maar ben wel benieuwd of er op Bokt mensen zijn die er ervaring mee hebben.
Misschien hou ik mezelf wel voor de gek en helpt het helemaal niet ???


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 10:06

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga het wel even met mijn veearts overleggen alvorens hier op over te stappen.
Ik moet nog twee dagen equipalazone voeren en tot nu toe is de ontsteking weggebleven maar ik ben zo bang dat het weer terug is zodra ik met equip. stop. Daarom wil ik hem graag even een kuurtje van twee weken geven en daarna stoppen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij afhankelijk wordt van dat spul.
Er zit echt een hele hardnekkige ontsteking in zijn been en hij is nu al weer aan de derde kuur equip. bezig. Steeds als ik een paar dagen gestopt ben met de kuur, wordt het been weer langzaamaan dik en dan kan ik weer van voren af aan beginnen. De ontsteking zit ergens in de peesschede. Ik heb ook al een preventieve peesscan laten maken maar dat zag er allemaal perfect uit. Helemaal geen gekke dingen te zien aan pees of peesschede en toch is er iets wat steeds weer een reactie uitlokt waardoor er weer een ontsteking van komt.
Op dit moment gaat het weer heel goed. Hij is gelukkig verder niet kreupel (ook niet geweest) maar uit voorzorg rijd ik hem niet en zijn we nou al 5 weken bezig met een stapregime. Na het stappen ziet het er altijd wel beduidend beter uit.
Goed, we zien het wel. Hij heeft er gelukkig geen last van, het is alleen vervelend voor hem dat het steeds terugkomt en dat hij steeds weer ontstekingsremmers moet krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers