In 1 keer dikke benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

In 1 keer dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 11:07

Gisteren had Barbiano in 1 keer dikke benen. Hij had niks anders gevoerd gekregen. Hij was niet los geweest maar dan krijgt hij normaal ook geen dikke benen. Hij had wel een dik dek op wat we gisteren vervangen hebben voor een dunnere. Kan dit misschien van de warmte komen??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:37

Heb je getemperatuurd?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:52

Ziek, er is iets.
Hoeft niet ernstig te zijn.
Door en dunner dek krijgen ze geen dikke beentjes, maar wel als ze verkouden zijn en rillerig.
Maar van een te dik dek krijgen ze het te warm, en daar worden ze ook ziek van.
Hoe is het met het eten? Een ander pak hooi aangebroken? Ander merk voer?

Ik zou zeker even temperaturen, maar ook even verder kijken. Staat die op de tocht? Hebben ze goed geslapen vannacht of was er iets anders? Gister veel abeid verricht?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 11:53

Nee heb ik niet gedaan. Hij was voorderest wel heel helder alleen die dikke benen dan. Barb heeft een eiwit allergie maar ze hadden hem ook geen kuil gegeven oid daar kan hij nogal eens dikke benen van krijgen.

Hij had trouwens na een paar minuten stappen alweer dunne benen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:20

Raar. Kan het zijn dat hij vannacht misschien wat ruzie met de buurpaarden heeft gehad? (en dus wellicht wat in zn box aan het bonken is geweest?).

Afspuiten en in de gaten houden zou ik zo denken Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:50

Als er echt niks is veranderd kan het een virusje zijn...meestal onschuldig, klein weekje moet het weg zijn...

Anders effe DA bellen, maar zou me nog niet ongerust maken.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:21

Bij ons op stal hebben een aantal paarden last (gehad) van een virus waarbij verhoging en of koorts gepaard gaan met opgelopen benen. Sommige hebben wel opgelopen benen maar geen verhoging. Er zijn er ook die wel verhoging hebben maar geen opgelopen benen (en ook geen andere ziekte-kenmerken als niet willen eten, dof zijn etc). Er wordt nu regelmatig getemperatuurd. De paarden die het hebben zijn er bij ons overigens na een dag of 5 vanaf.

Dus ik zou zeker temperaturen als ik jou was!