draver met dikke benen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

draver met dikke benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 12:39

Ik ben bezig met een 2 jarige draver, die altijd al wat last hed van dikke benen. Hij is een paar weken terug gecastreerd en heeft toen ff rust gehad, en toen had ie nix meer. Na een keer weer aan de longeerlijn te hebben gelopen was het weer terug. Komt dit nou door het werk? of is het iets anders? hij is rontgen gekeurd en er was nix bijzonders. Hij heeft er geen last van, want hij loopt wel ontzettend hard. Het is ook wel iets minder geworden toen ie muesli kreeg, en hij wordt een half uur per dag rustig gelongeerd en gaat dan nog een paar uurtjes het land in. Eind volgende maand gaat hij ion training en ik wil weten of het dan ook niet erger word! alvast bedankt!!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:50

het lijkt mij dat hij voldoende beweging krijgt dus daar kan het niet aan liggen je kan ander voer probereb of ander hooi, weet alleen niet of dat een oplossing is, op de foto´s kan je alleen de harde delen zien, dus dat zegt ok nix, heeft hij niet een klein beetje mok ofzo zou ook nog kunnen. een klein wondje? Succes ermee

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:54

Zijn ze ook warm?

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:36

Indien je gelongeerd hebt, zijn ze dan terug normaal of blijven ze na het longeren of nadat hij in de weide heeft gelopen nog dik?

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 14:11

na het longeren zijn ze vaak wel iets afgezakt, maar nog wel dik. Ze zijn idd ook wel een beetje warm. Maar hij heeft geen plekje of mok of zoiets.

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:36

Wat krijgt dit paard te eten?? Als hij voer krijgt waar veel eiwitten in zitten, zou het kunnen dat het paard overgevoelig is voor eiwitten en dat uit in de reactie: dikke benen!!! Mijn draver heeft dat ook!! Kan ook heel slecht tegen eiwitten en verzint er altijd wel wat op: dikke benen, bulten op haar rug, koliek, ga zo maar door!! Ik weet niet of je kuil voert?? Of voer wat heel hoog in de eiwitten staat?? Het zou de oorzaak kunnen zijn!!!

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 10:34

Hij krijgt 1 kilo muesli, 2 kilo haver en 2kilo biks op een dag + 3plakken hooi. Vingers aflikken Vork Vork Toen hij in het land liep voordat hij op stal kwam zeg maar, kreeg hij wel altijd kuilvoer, en toen had ie eigelijk nooit echt dikke benen zoals nu.