wat kan dat zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

wat kan dat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 11:08

Mijn paard doet de laatste tijd nogal heel druk hij begint mensen te bijten en over te lopen misschien is dit niet echt medish maar toch raar ik heb hem nu 7 maanden en dat is al een paar weken bezig... Scheve mond .
doorwat kan dat zijn?
-te veel krachtvoer
-doordat het kouder is
-doordat het het eerste jaar is dat hij een deken krijgt
-...

kan iemand me helpen....

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:15

Hij kan wel wat te fris zijn, maar zulke dingen mag hij gewoon niet doen.
Dus wees streng tegen hem en straf zulke dingen af. Zorg er verder voor dat hij genoeg beweging krijgt. Aan de deken zal het in ieder geval niet liggen.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:58

Neem zijn voorschema eens onder de loep, om te zien of zijn lichaamsbeweging in verhouding is met het voer wat hij krijgt.
Verder consequent zijn en hard afstraffen als hij aanvalt/bijt. Dat gedrag is ongewenst en moet je zo snel mogelijk de kop indrukken.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 15:52

oké dat doe ik nl. al nu is hij ook al een pakje rustiger met het rijden enz. Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 16:34

ja,ik kwam ook op stal en kreeg ik ook te horen dat mijn paard zuur was geworden Verward
mij viel het nou dus ook op,meer bijten naar andere paarden als die langs lopen en zo,weer heeft er denk ik niets mee te maken,ik weet ook niet waar het aan ligt.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:07

heyhey,
ik heb eens bekeken en vergeleken wat hij eet tegenover andere paarden maar weet het niet goed...
per dag (in 2 verdeeld dus):
-3 plakken hooi
-1kg onderhoudsbrokken
-1kg maisvlokken
-ong. 1 handje zemelen
-ong. 2 handjes veulenbrokken

zazou is 1.50 m en 11 jaar de veulenbrokken geef ik voor dat hij niet invalt (verdunt)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:44

Is hij je misschien aan het uitproberen? Na 7 maanden?
En anders: komt hij nog buiten, nu in de winter, of eigenlijk alleen als jij er iets mee doet?
Iig niet over je heen laten lopen, het is duidelijk dat dit soort gedrag niet mag!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:52

Misschien wil ie gewoon z'n tanden slijpen........wij geven onze paarden in de winter vaak wat takken in de wei, voor de afleiding, daar worden ze vaak minder bijterig van.
Als ie jou alleen maar bijt, zou ik inderdaad denken dat het een leiderschapsprobleem is - en dan helpt maar een ding: straffen!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 16:55

hmmm,
ja misschien is het omdat z'n zoutblok op is ik ga er een nieuwe kopen, ik de winter staat hij in de wei dus tzal niet van op stal te staan zijn hij staat wel alleen misschien heeft hij mer aandacht nodig...