Zomerexceem nu beginnen met het tegengaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zomerexceem nu beginnen met het tegengaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:52

Zomerexceem nu al beginnen met het tegen gaan. Ik heb namelijk een Fordenmerrie van 3, en die heeft zomderexceem, Maar ik wil er dit jaar alles aan doen om het zo veel mogelijk tegen te gaan of der ate te minderen. Maar kan ik er al mee beginnen, en zo ja , wat kan ik er dan aan doen?
En zo nee.. wanneer dan? Verward
Tis echt heel vervelend..

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:11

Ik zou gewoon een boettdeken nemen. Ik rijd zelf twee ijslanders met ontzettende zomereczeem, maar ze hebben allebei een deken en daarmee gaat het super, ze kunnen er echt alles mee en hebben bijna geen last meer. Als je de zoekfunctie hier gebruikt kan je nog wel veel meer info en ervaringen erover vinden. Er is ook een site www.boett.com en je kan ze bestellen bij de Meulenkamp :http://www.dit.is/meulenkamp/
Veel succes ermee!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:21

Bravy schreef:

Het middel werkt echt super, maar het komt voor dat het bij sommige paarden niet werkt (deze kans is echter zeer klein 2%, en ik heb nog nooit iemand gehoord die dit heeft meegemaakt!)


ik heb dus zo'n paard... Haha!

bij quin hielp het echt niet,
maar bij quin helpt echt helemaal niets...
heb alles al geprobeerd..
nu heb ik een boettdeken aangeschaft,
en ben benieuwd hoe dat zal gaan.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:05

vriendin van mij heeft ook zo'n paard. boettdeken zo vroeg mogelijk opdoen is de oplossing. je moet hem al opdoen voordat die vliegjes er zijn en ze jeuk gaan krijgen. als ze al jeuk hebben is het eigenlijk te laat.

de deken gaat bij haar op zodra de temperatuur het toelaat om de dunne regendeken af te doen dus dat is rond maart.
Ook zij heeft echt alles geprobeerd. ze is zelf veeartsassistente en heeft echt alle middeltjes geprobeerd, maar niks helpt. Ook knoflook voeren help een beetje( is ze nu al mee begonnen om het alvast op te bouwen)

succes