Wel of geen ijzers onder bokvoetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Wel of geen ijzers onder bokvoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 23:09

Hallo, Ik wil jullie iets vragen. Mijn paard heeft rechtsvoor een bokvoetje
en haar hoefje was ook veel te stijl. Mijn huidige hoefsmid heeft dit gecorrigeerd door het aanbrengen van ijzers. Ze staat nu rondom. Inmiddels is de hoef weer mooi zoals het hoort en denk ik dat de ijzers er af kunnen. Ik wil graag een paard zonder ijzers. Mijn hoefsmid vind dat niet verstandig, maar ik vind het hem niet obectief want al " zijn paarden" staan op ijzers. Kan iemand mij raad geven of heeft iemand ook weleens zo'n probleem bij de hand gehad?

Leef!!!



Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 23:26

Hoi, ja dat ben ik nu ook aan het doen, internetsite aan het zoeken en vragen stellen aan diverse hoefsmeden. Helaas heb ik 1 keer een hoefsmid die ik via internet had aangeschreven laten komen en deze persoon heeft mijn paard echt heel veel pijn gedaan (te kort bekapt en in het leven gesneden en op die plek een ijzer gebrand... Boos! ). Dus je begrijpt dat ik ietwat voorzichtig ben met hun informatie en mijn vertrouwen is ook een beetje weg vandaar dat ik hier nog even wil weten wat jullie ervan vinden.

Leef!!!

Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 13:19

Ze is inmiddels 11 jaar en je ziet er ook niet zoveel meer van. Ja de hoef is nog een beetje te stijl en haar kootbeen ook maar verder gaat het heel goed en denk ik dat de hoef en haar been d.m.v. natuurlijke slijtage een betere stand zullen aannemen. Maar ja het blijft lastig want ik ben een leek en helaas kan mijn paard niet praten..

Leef!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TamaraFloor en 94 bezoekers