Wondje van trap op schouder, hoe behandelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Wondje van trap op schouder, hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 23:08

Mijn pony stond vandaag met me verzorgpaard in de bak, beetje stoeien enzo. Alleen toen kreeg mijn pony een trap van dat paard tegen zijn schouder. En nou zit er dus een sneetje precies waar het bot het dichtst onder de huid zit bij ze schouder. Dat is niet zo erg maar het werd gelijk helemaal dik, ik heb het schoongemaakt met water en er acederm op gespoten. Maar hij heeft wel een deken op die er dan natuurlijk langsschuurt. Wat moet ik er verder mee?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:48

Niets ! en het liefst zonder deken natuurlijk als dat mogelijk is in verband met de temperatuur.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:51

tja, hoe kan je zorgen dat het niet schuurt, geen idee....
gewoon elke dag ff afspuiten en acederm erop... als het eenmaal dicht is hoeft dat ook niet meer

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:54

GEEN ACEDERM EROP!!! Dat is zulk ontzettend klote spul!!!
gewoon helemaal niks eraan doen. hooduit uitspoelen met lauwwarm water. Verder gewoon aan de lucht laten drogen. Geneest vanzelf!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:59

Acederm moet je eigenlijk alleen op wonden gebruiken die vrij groot zijn tegen de wilvleesvorming. En ik vermoed niet dat dat het geval is bij je pony. Dus hoogstens uitspoelen met lauw water, verder echt niets doen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:01

Niets aan doen. Alles wat je erop smeert belemert een goede genezing. Hooguit afspoelen met lauw water zoals Dyonne al zei.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:34

Als je het niet vertrouwd kan je er altijd nog blauwspray opspuiten. ctc heet dat geloof ik en is in ieder paardenwinkel te krijgen. Het is onstekingremmend en het zorgt dat er een laagje opkomt wat bacterien tegengaat en het vuil buiten de wond houdt. Het is supergoed spul.
Even afspoelem met lauw water, droogdeppen en dan blauspray er op spuiten. Lees wel goed hoe je het moet toepassen. En vraag denoods even iemand die je paard vasthoudt mocht deze bang zijn voor spuitbussen.

succes. Groetjes van Jessica

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:51

Nu het een keer is schoongemaakt zou ik er verder niets meer aan doen. Wel in de gaten houden maar het gewoon de kans geven om te genezen.
Kan z'n deken af? Of heb je nog ergens een oude liggen waar een gat in gemaakt mag worden? Dan schuurt het niet zo en komt er minder vuil in.