cilicone zooltjes???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 05:01

Jolynn"]
Mijn paard heeft is op leren zooltjes gestaan. Bij haar hielp dat wel goed het schijnt de schokken wat te dempen, met siliconen dempt dat nog meer natuurlijk.
[/quote]
[quote="meisylover schreef:
o ik zal het proberen , maar is het met siliconen beter dan zonder???

Ik kan je silicone niet aanraden, het dempt wel goed maar het zuur in de silicone tast wel de hoef aan.
Je heb ook zooltjes van een soort gel die zijn wel duurder maar een stuk beter voor de hoef.
Neem ook eens een kijkje op http://www.hoofcare.nl (dat is een nederlandse site)

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 05:15

Dit staat op de site van hoofcare over zooltjes:
Het is geen goed idee de voet te beslaan met een zool en daartussen gewone siliconen kit, omdat deze siliconenkit een hardingstijd heeft van 2 tot 10 uur en door de beweging van de voet de siliconenkit er allang heeft uitgeperst.
Mocht men toch van mening zijn de voet te beslaan met een zool en daartussen een opvulling dan moet men Hoofpad® nemen, daar deze pad uithard binnen enkele seconden een geeft daarna een lichte druk over de gehele zool.
Hoefbeslag met een zool en daartussen werk met teer is zeker af te raden daar deze substantie te hard word en deze daarbij de hoornzool te hard maakt, terwijl de zool moet kunnen bewegen.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, mirriejj, MyWishMax, SentiBot, Typhoon en 30 bezoekers