er extra vroeg bij zijn dit jaar: zomereczeemvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

er extra vroeg bij zijn dit jaar: zomereczeemvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 19:34

Wie heeft er ervaring met het product van NAF tegen zomereczeem, D-ITCH Lotion? Werkt het echt? En wat vinden jullie van NAF in het algemeen?

Ik zou graag D-itch in combinatie met Allergitum en Culivetsem van VSM gebruiken (om het gezellig duur te houden Knipoog ).

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:09

Ik zweer bij (vergeef me als ik de naam fout schrijf) FENOLON. Das een lotion voor manen en staart bij warm weer. Is smerig spulletje, moet zeker niet overdoseren, daar krijgt je paard huidirritatie van wat het allemaal niet beter maakt...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 11:54

Bedankt voor de tip, maar ik ga nu eerst beginnen met Velcote, Vsm en misschien dus ook dat product van NAF. Als die niet werken zal ik jouw middeltje eens proberen.

Van elk middel dat ik al geprobeerd heb, zegt wel iemand dat het schitterend is. Zo heb ik waarschijnlijk al bijna 10 producten geprobeerd. Ik wordt er nog eens gek van Knipoog . Maarja, misschien zit er ooit wel "het" perfecte middel voor onze pony bij *LOL* .

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:44


benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:06

hey,

ik weet nestosil, dat kun je gewoon halen bij de drogist(oranje tube) dat is eigenlijk tegen de muggen maar helpt tegen de jeuk.
anders kan calendulazalf, ook bij de drogist..
en ik weet Sweet Itch, dat helpt wel speciaal voor staart en manen, maar niet voor andere plekken.
Verder heb je nog die deken, dat schijnt ook te helpen....
maar volgens mij helpt eigenlijk helemaal nix perfect....
Oh ja en je hebt nog Imaverol, dat helpt ook voor zomereczeem, maar moet je wel uitwassen(shampoo)
De middeltjes hierboven ken ik allemaal niet eigenlijk....

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:09

T was FENONOLF, niet FENOLON Vergeef me ...Haha!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:15

Ik heb er geen ervaring mee, maar dat was toch zo'n poedertje of niet? Ik denk dat je va binnenuit inderdaad ook goed tewerk kunt gaan et het bestrijden van zomereczeem Het probleem zit tenslotte in de darmen. wat je er ook nog aan kunt doen zijn de volgende dingen: zo weingi mogelijk eiwit in de zomer (eiwitarm voer en gee volle wei), levertraan over het voer doen ( remt de allergische reactie door de omega-3-vetzuren) en elke dag een paard druppeltjes lavendelolie over de manenkam en staart druppelen ( ruikt ie ooknog een heerlijk )
En als dat allemaal nog niet afdoende werkt en je wilt helemaal duur gaan doen dan kan ik Okozon aanraden, dit werkt gegarandeert ( bij mij moest ik het wel aanschaffen Scheve mond )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:12

Wij gebruikten vorig jaar ook Fenonolf in combinatie met een Boettdeken en knoflook.
Hier mee hebben we redelijk resultaat geboekt, dit jaar geven we hem van VSM ook Allergitum en nog zo'n goedje van VSM.
Kijken of dan alle manen behouden.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:32

Velcote is echt super! Zelf gebruik ik Velcote in combinatie met fenomenaal olie. Ze heeft wel iets geschuurd, maar niet veel.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:50

Suzy schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat was toch zo'n poedertje of niet? Ik denk dat je va binnenuit inderdaad ook goed tewerk kunt gaan et het bestrijden van zomereczeem Het probleem zit tenslotte in de darmen. wat je er ook nog aan kunt doen zijn de volgende dingen: zo weingi mogelijk eiwit in de zomer (eiwitarm voer en gee volle wei), levertraan over het voer doen ( remt de allergische reactie door de omega-3-vetzuren) en elke dag een paard druppeltjes lavendelolie over de manenkam en staart druppelen ( ruikt ie ooknog een heerlijk )
En als dat allemaal nog niet afdoende werkt en je wilt helemaal duur gaan doen dan kan ik Okozon aanraden, dit werkt gegarandeert ( bij mij moest ik het wel aanschaffen Scheve mond )


zomereczeem komt niet van binnenuit het heeft dus niets met de darmen te maken, het is een alergische reactie op de steek van zo'n klein rot mugje met zo'n moelijke naam....
ik heb zo onderhand genoeg ervaring met al die spulletjes ik heb zowat alles al gehad, en het kost heel veel geld, maar als je paard het heel erg heeft werken de meeste middeltjes niet, dat er zoveel verschillende middeltjes zijn geeft ook al aan dat het moeilijk te behandelen is, dus kan je het beter voorkomen, dan bestrijden, helaas zal je dan je paard of binnen moeten laten staan, of een boett deken aanschaffen, dat laatste was voor ons dus de enigste oplossing, dus ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:16

carina schreef:
Velcote is echt super! Zelf gebruik ik Velcote in combinatie met fenomenaal olie. Ze heeft wel iets geschuurd, maar niet veel.


ja ...werkt idd super
maareh...Visje; volgens mij had ik jou dit ook al eens aangeraden, te proberen..
heb je dit overigens nog geprobeerd?

groetjes

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:57

SuperQuinta"]
[quote="Suzy schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat was toch zo'n poedertje of niet? Ik denk dat je va binnenuit inderdaad ook goed tewerk kunt gaan et het bestrijden van zomereczeem Het probleem zit tenslotte in de darmen. wat je er ook nog aan kunt doen zijn de volgende dingen: zo weingi mogelijk eiwit in de zomer (eiwitarm voer en gee volle wei), levertraan over het voer doen ( remt de allergische reactie door de omega-3-vetzuren) en elke dag een paard druppeltjes lavendelolie over de manenkam en staart druppelen ( ruikt ie ooknog een heerlijk )
En als dat allemaal nog niet afdoende werkt en je wilt helemaal duur gaan doen dan kan ik Okozon aanraden, dit werkt gegarandeert ( bij mij moest ik het wel aanschaffen Scheve mond )


zomereczeem komt niet van binnenuit het heeft dus niets met de darmen te maken, het is een alergische reactie op de steek van zo'n klein rot mugje met zo'n moelijke naam....
ik heb zo onderhand genoeg ervaring met al die spulletjes ik heb zowat alles al gehad, en het kost heel veel geld, maar als je paard het heel erg heeft werken de meeste middeltjes niet, dat er zoveel verschillende middeltjes zijn geeft ook al aan dat het moeilijk te behandelen is, dus kan je het beter voorkomen, dan bestrijden, helaas zal je dan je paard of binnen moeten laten staan, of een boett deken aanschaffen, dat laatste was voor ons dus de enigste oplossing, dus ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
[/quote]

De allergische reactie op het speeksel van het mugje komt dus wel van binnenuit. Ik kan het je precies uitleggen als je het wilt (15 kantjes om precies te zijn ) Maar het komt hierop neer: de allergische reactie begint met een probleem in de darmen dat weer gevolgen heeft voor het immuunsysteem dat het speeksel daardoor weer ziet als "indringer", en vervolgens een allergische reactie op gang zet. Daarom hebben paarden die geen zomereczeem hebben nergens last van

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:27

Bjorn heeft er ook last van, de dierenarts had het over bepaalde spuiten??? En ik heb ook nog lotion gehad hopelijk werkt het???
MAAR....houden jullie je paarden overdag binnen en savond buiten, of???

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:00

Die spuiten van de dierensrta zijn meestal Costecoroiden (of zoiets, in ieder geval de nederlandse naam is Bijnierschorshormonen) Deze houden de allergische reactie een beetje tegen maar hebben als bijwerking dat ze hoefbevangenheid zouden kunnen veroorzaken.
Je zou je paard 's morgens en 's avonds binne kunnen zetten aangezien de mugjes dan het actiefst zijn. Ook tijdens regenachtige of bewolkte, benauwde dagen kun je je paard binne zetten. De mugjes die het veroorzaken komen namelijk niet naar binnen. Sommige paarden kunnen daar echter nog steeds er last van houden. Maar dit wordt dan weer veroorzaakt door een ander soort mugje

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 15:25

Colinda schreef:
ja ...werkt idd super
maareh...Visje; volgens mij had ik jou dit ook al eens aangeraden, te proberen..
heb je dit overigens nog geprobeerd?

groetjes


Wel, ik heb het vorig jaar niet geprobeerd omdat het nergens te vinden was. Maar dit jaar ga ik een hele hoop bij de paardendrogist bestellen (boven de euhm.. 45 euro Knipoog ) en dan ga ik meteen die Velcote ook bestellen. Dat laten we dan allemaal aankomen bij iemand die we kennen in Nederland, om toch maar geen verzendkosten te hebben. Dit jaar ga ik dus eindelijk dat wondermiddeltje proberen.

Maar ik heb je aanbevelings-berichtje van vorig jaar al doorgestuurd aan iemand anders, want hij was echt wel overtuigend *LOL* .

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 15:27

Suzy schreef:
De allergische reactie op het speeksel van het mugje komt dus wel van binnenuit. Ik kan het je precies uitleggen als je het wilt (15 kantjes om precies te zijn ) Maar het komt hierop neer: de allergische reactie begint met een probleem in de darmen dat weer gevolgen heeft voor het immuunsysteem dat het speeksel daardoor weer ziet als "indringer", en vervolgens een allergische reactie op gang zet. Daarom hebben paarden die geen zomereczeem hebben nergens last van


wel euhm... heb jij die uitleg toevallig al op je computer staan of weet je een site waarop deze uitleg duidelijk staat? Want ik ben wel benieuwd naar hoe het nu precies in elkaar zit. Alleen... je moet geen 15 kantjes voor me gaan typen hoor!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:02

visje; dankjewel voor je reaktie !

en idd... ben ik heel nieuwsgierig over de ervaring v. mensen die het geprobeerd hebben want uiteraard kan ik me voorstellen dat wat bij het één wel werkt, bij de ander misschien 'minder'....
En aangezien ik Velcote bij meerdere paarden goed resultaat zag....

Dus als er mensen zijn met ervaring over Velcote.... hoor ik dit graag

groetjes

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:24

visje"]
[quote="Suzy schreef:
De allergische reactie op het speeksel van het mugje komt dus wel van binnenuit. Ik kan het je precies uitleggen als je het wilt (15 kantjes om precies te zijn ) Maar het komt hierop neer: de allergische reactie begint met een probleem in de darmen dat weer gevolgen heeft voor het immuunsysteem dat het speeksel daardoor weer ziet als "indringer", en vervolgens een allergische reactie op gang zet. Daarom hebben paarden die geen zomereczeem hebben nergens last van


wel euhm... heb jij die uitleg toevallig al op je computer staan of weet je een site waarop deze uitleg duidelijk staat? Want ik ben wel benieuwd naar hoe het nu precies in elkaar zit. Alleen... je moet geen 15 kantjes voor me gaan typen hoor!
[/quote]

Vorig jaar moest ik een profielwerkstuk maken en heb ik het allemaal tot op de bodem uitgezocht, met het immuunsysteem enzo... De bronnen die ik ervoor heb gebruikt waren stonden niet op internet, dus ik kan je gee URL geven, maar misschien dat ik het eens op internet plaats als ik tijd krijg.....

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:25

Boett Blanket!!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:03

Boett deken idd, maar wat ook helpt (en helaas ook duur is) zijn de produkten 'Sweet Itch Healer' en 'Sweet Itch Control' EN het iets goedkopere AVS 14.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:18

boett deken !! iid en ben het eens met de stelling dat het wel van binnen uit ook komt. verleden jaar ben ik begonnen met thee ( weet niet precies hoe het heet ) dit moet je eerst 3 weken elke dag geven en dan 1 keer in de week en.z dit hiep bij kviek erg goed. voor de lief hebbers kan ik het wel ff op zoeken ?? !!!