Iets dik beentje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Iets dik beentje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 11:04

Tsja, mijn paard heeft al enige tijd een iets gevuld beentje, wat moo afslankt als ik gereden heb... Nou is dat dus wel net het been met zijn litteken.

Even wat background info... hij heeft een aantal maanden terug met zijn been tussen de spijlen klem gelegen. Hierbij is een gedeelte van het weefsel afgestorven... Dit is inmiddels wel weer volledig geheeld (eigenlijk pas net helemaal dicht), maar heeft een behoorlijk dik litteken achter gelaten. Nou is dat dus inderdaad het beentje waarvan ik het idee heb dat dat als ik op stal kom iets volgelopen is. Het voelt iets harder en strakker aan... maar dat is dus weer weg als ik gereden heb.

Nou maak ik me er niet zo heel veel zorgen over, aangezien het op zich niet onwaarschijnlijk is dat de doorbloeding daar niet zo goed is als in zijn andere achterbeen....

Iemand een andere mening?

Hij is trouwens nooit echt heel kreupel op dat been geweest (ook niet net na het ongeluk, alleen een beetje stijvig en gevoelig).

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:22

Indien het mooi afslankt als je gereden hebt, moet je het nadien gewoon ff lekker afkoelen met water of zelfs ijs (max 10) het ijs niet er tegen aan doen maar gewoon lekker wrijven zodat het been lekker koud wordt. Dit gaat nieuwe bloedingen stelpen. Het beste is om dit paard indien het ff kan ook buiten te laten zoveel mogelijk. Zoveel mogelijk beweging geven.

Dit gaat zeker wel terug in orde komen gewoon geduld heb je nodig. Dit kan enkele weken tot zelfs 2 maand in beslag nemen zolang hij niet kreupel is is er geen enkel probleem. Je kan er ook een arnica zalf opsmeren dat is in zijn soort de beste die ik ken voor dit soort probleempjes. Veel geluk

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 11:31

Als die afspuitplaats nou eindelijk eens gerepareerd zou worden... Knipoog

Ik gebruik op het moment multimilk en ga ook acupunctuurcreme gebruiken van de groene os...

Als ik het me het goed herinner bevordert arnica de doorbloeding doordat de bloedvaten wat wijder worden. Klopt dat? Dan smeer ik dat er ook gewoon nog bij Lachen Staat me trouwens ook bij dat je dat beter niet op open wonden kan doen, wat waarschijnlijk ook de reden is dat ik het tot nu toe (nog) niet gebruikt heb Knipoog

Bedankt voor de feedback in ieder geval Lachen

Bedankt voor de tip in ieder geval Lachen

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:42

muckypup schreef:
Als die afspuitplaats nou eindelijk eens gerepareerd zou worden... Knipoog

Ik gebruik op het moment multimilk en ga ook acupunctuurcreme gebruiken van de groene os...

Als ik het me het goed herinner bevordert arnica de doorbloeding doordat de bloedvaten wat wijder worden. Klopt dat? Dan smeer ik dat er ook gewoon nog bij Lachen Staat me trouwens ook bij dat je dat beter niet op open wonden kan doen, wat waarschijnlijk ook de reden is dat ik het tot nu toe (nog) niet gebruikt heb Knipoog

Bedankt voor de feedback in ieder geval Lachen

Bedankt voor de tip in ieder geval Lachen


Inderdaad, vandaar ook dat arnica de bloedsdoorstroming verbeterd.

Wat ik doe indien mijn wasbak niet beschikbaar is, is een botervlootje voldoen met water en in de frigo zetten.

nadien kan je die ijsklomp er gewoon uithalen in een handdoek wikkelen en zo kan je het er aan wrijven gedurende 10min.

veel geluk

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 11:48

Hee, wat een goed idee! Da's zeker een tip die ik ga onthouden Lachen

En ik ga ook maar gelijk wat arnica bestellen....

Thanks!

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:52

graag gedaan