Sedalin uit de handel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Sedalin uit de handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 23:24

De farbrikant heeft aan het registratiebureau diergeneesmiddelen gevraagd sedalin te schrappen per 1 juli 2003 :

Nr. Middelnaam Soort beeindiging Uitverkoop datum
1329 SEDALIN ORAL GEL doorhaling op verzoek aanvrager 1 juli 2003

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:41

Ja of ik daar nu echt erg moet vinden ?
Op doktersrecept oke..... Maar het werkt op de "oude" stal te pas en te onpas gegeven.

Was het paard te fel. Wappa 2 streepjes er in...
Daarom kan ik het me wel voorstellen.
Maar helemaal schrappen..... das zonde.

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:12

Komt er iets nieuws voor in de plaats? Is er een alternatief? Het kan soms wel eens handig zijn dit te gebruiken (bijzondere omstandigheden).

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:19

Ik had laatst nog even snel een spuitje gehaald, je weet maar nooit, is altijd handig om in huis te hebben!!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 13:48


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:37

Is er ook een reden bekend?

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:32

te duur om de registratie le laten verlengen.

De zogenaamde muisjes heten: Vetranquil

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 02:54

Dat is echt niet leuk want onze shetten veranderen in killermonsters als ze naar de smid moeten. Wat moeten we dan?!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:45

haha da wordt nog leuk voor me dan, mijn paard iz zo bang als we achter zijn benen moeten op pakken voor het bekappen dat we hem wel sedalin moeten geven omdat er anders ongelukken gebeuren

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:50

Oef, ik moet dus even snel in gaan slaan, ik heb ook zo'n shet met een smid fobie.......

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:08

Ik lees hier wel veel smidfobiƫn ... is dat niet gewoon een fundatmentele opvoeding die dit moet oplossen in de plaats van keer op keer te moeten grijpen naar verdovende middeltjes?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:56

jah ik zou het heel erg graag zonder doen, ik probeer ook bijna iedere dag mijn paard zijn achterbenen op te paken, maar hij is echt heel erg bang wordt echt helemaal gek, het gaat wel steeds beter maarja dat heeft natuurlijk zijn tijd nodig we denken zelf dat er een paar jaar geleden waar hij eerst stond iets is gebeurt dus boos worden e.d heeft geen zin. We zijn nu sinds kort bezig met paragnostische terapie en het werkt wel een beetje, maar zonder sedalin zou hij zich zelf en ander pijn doen en ik denk dat er dan ongelukken zouden gebeuren dus waag het er neit op, dus tot die tijd dat het goed gaat blijven we maar aan de sedalin en daar breekt ie zelfs nog weleens door heen maar hij geeft wel eerder toe. echt zielig maarja als je nie anders kan......

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:45

spul is al uit de handel!! Liep af op juli 2002, maar is toen verlengt naar december 2002. Zit m inderdaad in het regiNL nr. Verlengen kost 10duizenden euros om te beginnen en dan zijn ze er nog lang niet. En echt veel vervangents is er niet!
Dus heel veel succes allemaal.
Oja het word hier en daar nog wel verkocht... (van onder de toonbank...)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 03:19

sonjabelgium schreef:
Ik lees hier wel veel smidfobiƫn ... is dat niet gewoon een fundatmentele opvoeding die dit moet oplossen in de plaats van keer op keer te moeten grijpen naar verdovende middeltjes?


Tja, daar heb je wel gelijk in, mijn hengstje was ook altijd zo gek als een deur en die heb ik er wel overheen gekregen hoor maar bij mijn shetje is het een ander verhaal.
Het is niet alleen de smid, geen enkele vreemde mag aan zijn voetjes zitten alleen ik...........
Zal er erg veel mee te maken hebben dat hij ernstig mishandeld is geweest, ik ben al 3 jaar met hem aan het werk en hij vertrouwt mij volledig, mijn vriend ook maar iets minder, vreemde mogen voorzichtig met hem knuffelen maar meer niet, anders slaat hij op tilt!
Hij heeft ook nog eens epilepsie en mag absoluut geen extreme stress hebben, vandaar dus de Sedalin, dan gaat het allemaal wat makkelijker en zonder al te veel stress.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:11

Mijn fjord had ook een smidfobie. Terwijl iedereen gewoon aan haar benen kan komen ging ze bij de smid rechtomhoog. Zelf met een hele dosis sedalin. Toen het mij op ging vallen dat meer paarden bij hem moeilijk deden ben ik eens naar een andere smid gegaan.
En ...niets meer aan de hand. Met een loshangend halstertouwtje en wat vriendelijke woorden van deze andere smid is ze gewoon zonder sedalin en dwang beslagen. Ha, nooit meer naar die andere smid dus!!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:44

Het wordt niet van onder de toonbank verkocht hoor, want wat op voorraad is in de winkels mag nog gewoon verkocht worden. Geheel legaal. Het is alleen niet meer opnieuw te bestellen. Dus iedereen die het echt nodig heeft, dat wordt inslaan nu het nog kan!!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:34

haha ik heb gister ook ff ingeslagen zijn tot 2005 goed duzze, maar ik hoop toch al eerder van het probleem af te zijn, ben wel wat aan het oefenen met het oppakken met de achter hoeven maar dat kn alleen maar beetje bij beetje anders gebeuren er ongelukken ik moet nu al erg op mezelf passen.

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:32

Ik weet een winkel waar ze het nog verkopen, in amsterdam zo