Een kalmeringsmiddel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Een kalmeringsmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 12:22

Mijn paard heeft wat aan haar hoef waardoor ze maar 1 per dag een paar minuutjes mag wandelen
En wil graag een kalmeringsmiddel gebruiken heb al wat homeopatisch geprobeert
Nervelit,bachbloesem rescue en heb ook al wat bij tacones op gehaalt maar niks helpt
Ik wil geen muisjes(vetranquil) of sedalin gebruiken
Omdat als je dat langdurig gebruikt schadelijk voor je paard is
Wie weet een kalmeringsmiddel wat ik wel langdurig kan gebruiken en niet schadelijk voor me paard is
Ze moet een maand of 3 rustig aan doen dus alleen aan de hand wandelen
En me veearts kwam met muisje aan maar dat is iets wat ik absoluut niet wil geven
Haar voerschema is allang aan gepast
Als iemand wat weet wat ik kan gebruiken laat het me weten

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:23

je zou valeriaan kunnen voeren, dat is ook homeopatisch.
daarbij is het natuurlijk belangrijk om veel minder te voeren als normaal, want ze doet verder niets. Geef haar wel meer hooi tegen de verveling op stal, en probeer de verveling op stal zoveel mogelijk tegen te gaan..... En het is ook zo dat ze er enigszins aan went, en dat ze rustiger wordt. Mijn energiebommetje moest 1 maand stil staan en was de eerste week niet te hanteren, maar de 3e week ging het al een stuk beter. maar het blijft vervelend, en ik wens je veel succes

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:01

Er zijn geen homeopatische middelen die echt goed helpen bij teveel aan energie en dat is wat jou paard nu heeft. De middelen zijn erop gericht om stress weg te nemen. Door een paar weken muisjes te geven en dat rustiig af te bouwen moet je paard wel zover komen dat ze ook zonder mak genoeg is om mee te stappen.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 02:46

tessa3009 schreef:
je zou valeriaan kunnen voeren, dat is ook homeopatisch.
daarbij is het natuurlijk belangrijk om veel minder te voeren als normaal, want ze doet verder niets. Geef haar wel meer hooi tegen de verveling op stal, en probeer de verveling op stal zoveel mogelijk tegen te gaan..... En het is ook zo dat ze er enigszins aan went, en dat ze rustiger wordt. Mijn energiebommetje moest 1 maand stil staan en was de eerste week niet te hanteren, maar de 3e week ging het al een stuk beter. maar het blijft vervelend, en ik wens je veel succes


Voer schema is allang aan gepast
Ze krijgt een handje bix wortels en verder de hele dag door hooi


Maar ga haar dus echt geen muisjes geven wil gewoon wat anders en het hoeft niet op bassis homeopatie
Als het maar is wat niet schadelijk is voor langdurig gebruik en dat zijn muisjes wel



Maar niemand weet dus iets anders dus ik ga nog wel ff verder rond bellen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:07

Wat ik hierboven al schreef. Je hoeft de muisjes vaak maar kort te gebruiken. Ik weet niet wat voor blessure je paard heeft maar meestal is het gek doen als ze rust moeten houden schadelijker dan het gebruik van muisjes.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 13:12

Katja schreef:
Wat ik hierboven al schreef. Je hoeft de muisjes vaak maar kort te gebruiken. Ik weet niet wat voor blessure je paard heeft maar meestal is het gek doen als ze rust moeten houden schadelijker dan het gebruik van muisjes.


Me paard moet nog ongv 3 maanden rust ze staat al vanaf de kerst op stal
Vanwege een horzizontale scheur van ruim 8cm in haar roonrand heb daar een foto van laten maken
Daaruit bleek dat ze mazzel had want het scheelde minder dan een cm van haar hoefbeen af was
Die moet eruit groeien
Dus ze mag geen rare dingen doen want dan scheurt die verder
Laat haar liever een tijd stil staan dan muisjes
Door langdurig gebruik van muisjes kunnen ze vocht in hun hersens ken een paard die dat had daardoor
En het kan de lever en nieren aan tasten
Je kan het wel een week of 2 /3 geven maar niet zolang als ik het nodig heb
Maar weet al een ander middel dat niet schadelijk isvoor langdurig gebruik
weet alleen ff de naam niet meer

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:24

Mijn ervaring is dat als je een paard gedurende een dag of 5 muisjes geeft en daarna de dosering afbouwt je er binnen twee weken rustig mee kunt stappen. Misschien voor nu de moiette van het proberen waard. Succes ermee.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 13:51

Katja schreef:
Mijn ervaring is dat als je een paard gedurende een dag of 5 muisjes geeft en daarna de dosering afbouwt je er binnen twee weken rustig mee kunt stappen. Misschien voor nu de moiette van het proberen waard. Succes ermee.


Maar ga eerst dat andere middel gebruiken en wie ga ik dat toch proberen
Maar ze is nog jong en heeft in haar hele leven nog nooit lang op stal gestaan
Altijd buiten en s'nachts binnen dus ze weet niet wat haar overkomt
Maar ze is op stal rustig dus vandaar dat ik dan zoiets heb blijf maar binnen de hele dag
en gaan we niet lopen want het lopen is eigenlijk alleen maar voor haar achterbeen
waar ze een wond heb en daardoor haar been dik is
Maar in iedergeval bedankt

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:47

die van mij moest ook 8 weken boxrust en liep daarvoor altijd dag en nacht buiten. op stal heeft ze zich er gelukkig snel bij neer gelegd.en bleef nog vrolijk ook. echt om trots op te zijn voor zo'n buitenpaard. toen ik echter met stap therapie moest beginnen begon de ellende hihi.

heb toen ook muisjes gekregen van de kliniek. ze moest daar zo veel van hebben( schijnt normaal te zijn voor fjorden) en nog werkte het maar nauwelijks dus na dat ze 2 potten had leeggegeten ben ik daar maar mee gestopt. heb toen maar steeds compromises met mijn paardje gesloten want gelukkig ging ze plat voor grags. dus weandelen in de wei om toch aan haar beweging te komen. 10 stappen en dan 3 happen gras. je had het moeten zien haha. dit was de enige manier ( ze had al halster met bit aan om) om haar rustig te houden. als ik haar in de bak liet lopen waar geen grags is aan de hand dan was het een grote ontploffing en langer dan 10 stappen zonder gras hield ze het ook niet uit.

zoek dus naar iets waar ze voor gaat en veel succes want iik weet het is moeilijk.

groetjes mejet