Mensen met allergie voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Mensen met allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:28

Hallo allemaal!!

Wij hebben een opdracht voor school waarbij we moeten uitzoeken welke paardenrassen er geschikt zijn voor mensen die allergies zijn. En informatie over dat ras.
Ook zijn we opzoek naar informatie waardoor de allergie veroorzaakt wordt bij mensen.
Alle andere informatie hierover is ook welkom!
Of als je nog tips hebt!?

Alvast bedankt!!!
groetjes Olga en projectgroep

[Edit] titel Knipoog [/edit]

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:49

Bestaat dat dan? Ik weet wel dat er gezegd wordt dat bepaalde kattenrassen geschikt zijn voor mensen die allergisch zijn voor katten, maar dat is niet waar!

Ik ben zelf allergisch voor de huidschilfers van honden, katten en paarden, maar als ik in aanraking kom met die rassen waarvan gezegd wordt dat ze geschikt zijn voor allergische mensen (Devon Rex, Cornish Rex en Sphynx), heb ik meer last van mijn allergie dan met mijn eigen katten (halflangharen zoals Noorse Boskat en American Curl).

Ben dus erg benieuwd of dergelijke rassen in de paardenwereld bestaan (al of niet waar/bewezen).

Suc6 ermee in ieder geval!

=^.,.^=

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:52

Ja ze bestaan wel maar weet zo een twee effe geen naam Currly Horses ofzoiets. Maar weet zeker dat ze bestaan, zijn een soort poedels in paarden vorm(formaat). Het is een amerikaans ras.

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:43

Ik heb een artikel over de Curly's gelezen. Paarden met krulletjes maar of mensen met een allergie bij hun kunnen komen weet ik niet meer. Kzal het ff opzoeken. Kzal het je nog weten zeggen. Tegen wanneer moet je dat hebben? Stuur ff PB'tje

groetjes laura

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:40

een paard met haar uitval Knipoog:D
Doei,
[naam]

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:13

mijn dochter is gewoon voor alle paarden allergisch als er een paard is waar ze dat niet voor is houd ik me aangeboden. Met tien minuten loopt ze al te hoesten en te proesten. Huioogjes enz. Wel jammer als je zelf een paard hebt en ze daar niet naar toe kan. ik geloof er niet zo in.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:16

Ja zijn inderdaad Curlu horses, maar hier zijn er maar weinig van in nederland en ze zijn vrij prijzig. doordat ze een ander type haar hebben, waardoor ze dus ook krulletjes krijgen en de huid vrij vettig is hebben mensen met alergie minder last. Raadpleeg www.google.com en het tijdschrift bit maar eeens

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:55


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:18

Ik ben zelf ook allergies voor paarden, gelukkig heb ik hoofdzakelijk last van als ik een tijdje niet bij mijn paardje ben geweest door ziekte of vakantie. Door regelmatig met het paard in contakt te komen maakt mijn lichaam zelf genoeg anti-stoffen om er geen last meer van te hebben.
Maar waar ik wel absoluut niet tegen kan is als een paard een dikke wintervacht heeft, die haren zijn toch anders als de zomervacht.
Dus ik zorg er gewoon voor dat mijn paardje kort in het haar blijft dan heb ik daar ook geen last van.