Niet kreupel maar been blijft dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Niet kreupel maar been blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 09:49

mabel is weer snel hersteld en mag sinds gisteren weer lekker smiddags in de paddock met haar vriendjes. Ik had verwacht dat 's avond haar been wel geslonken zou zijn maar het was nog dik.
Wat kan ik nog doen om de verdikking weg te krijgen?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:41

Spuiten spuiten spuiten en heel veel stappen (als ze niet kreupel is).

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:46

Je zou kunnen proberen haar 's nachts in een bandage gedrenkt in water met azijn (1 op 1) te zetten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar 't is een oud middeltje en ik ken een aantal mensen die erbij zweren.

Is 't been verder warm(er) of niet. Ik zou het toch goed in de gaten houden en als 't met een dag of 2 niet weg is toch maar weer een DA bij halen. Vind het een beetje vreemd dat 't na een dag vrij bewegen niet geslonken is.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:56

Sommige paarden hebben wat meer moeite het vocht af te voeren via de lymfe. Veel stimuleren door beweging, spuiten en eventueel insmeren met een gel op basis van arnica. Wordt het niet beter zou ik even de veearts bellen om raad.
Succes

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 14:24

Dan ga ik nog maar even door met stappen en spuiten.

Ik hou het heel goed in de gaten en als het niet verbeterd is vanavond zal ik de dierenarts nog eens bellen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:29

Probeer cooling gel.. Lachen

Ook groene leem kan helpen om vocht af te drijven, heb zelf ondervonden dat het hielp

Bovendien, het is beiden niet slecht voor je paard, dus baat het niet schaad het niet Haha!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:29

Wij hebben het ook gehad bij een van onze paarden. Stappen, spuiten, en we hebben ook met masseren geprobeert. Bij ons hielp het niet zo veel, er zit nu (een jaar later) nog een bobbel.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:16

NOg een tip ter symptoom-bestrijding....
daags 1 a 2ml Arnica D6 druppels van Vogel geven. Kan door het voer, maar ook met klein pipetje gewoon in de mond spuiten. vinden ze nog lekker ook.

als 1 been dikker is, evenredig dik, onder het dikst en dan naar boven toe steeds iets slanker....dan is er toch wat aan de hand hoor.
Ik zou zo'n paard zeker 14 dagen niet belasten (rijden/longeren/inspannen) en dan kijken hoe het lijkt.
Nav je eerdere topics hierover, denk ik dat het paard zijn pees verstuikt heeft, en als dat zo is, heeft dat gewoon veel tijd nodig.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:40

Afspuiten van het been heeft alleen maar zin wanneer het warm is. Anders help je niets.
Zitten er geen wondjes/korstjes op het been?