Hoe gaat het met [naam verwijderd]?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Hoe gaat het met Neve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 10:43

6 a 7 Weken geleden ben ik met [naam verwijderd] naar Greet de Jonge geweest, omdat [naam verwijderd] zo kwakkelde met haar gangen en zo stijf geworden was. [naam verwijderd] heeft daar een accupunctuur behandeling ondergaan en erg stijf geworden spierbundels zijn ingespoten. DAarna moest [naam verwijderd] dus 6 weken worden gelongeerd, zonder daarbij geforceerd te worden.

We zijn nu dus 7 weken verder, en het gaat zo ontzettend goed met [naam verwijderd]!
Na 14 dagen viel al op dat haar eetlust minder groot was geworden, maar dat ze wel veel dieper glansde op haar vacht, en ze stond ook zo veel kwieker dan voorheen uit de box te koekeloeren. Voorheen was ze een dikke veelvraat, met zo'n akelige bolle buik. Nu staat ze er veel mooier voor, de bovenkant is beter gevuld, en dat bolle is er toch wat af. Ze heeft nog steeds wel eengezonde eetlust, het is niet meer zo dwangmatig. Wellicht verteert ze haar voer dus een stuk beter.

En gut wat was ze weer alert! Al die 30 % volbloed kwam weer naar boven... Longeren werd een regelrecht avontuur, de herboren [naam verwijderd] is nu wel duidelijk weer wakker, en neemt af en toe een behoorlijk bok (een echte!) en vliegt er van door. [naam verwijderd] erachteraan skieend.... Soms moest ik maar loslaten, en tjonge jonge jonge....ze kan gaan hoor! Ik weet absoluut weer waarom ik haar 2,5 jaar geleden heb gekocht!

Helaas heb ik het longeren met de vorst moeten staken, ik heb ook maar een simpele buitenbak...
Gisteravond heb ik het weer opgepakt. Meteen maar met een los aangezette Gogue gelongeerd, en [naam verwijderd] was meteen al regelmatig en de voetjes kwamen ook omhoog. Het twijfelachtige beginnend slepen is echt weg.
Voorheen kon je beter eerst even 10 minuten de andere kant opkijken tijdens het loswerken...en nu, vanaf de eerste pas weer gewoon goed. Ik ben zo blij!

Omdat ik dus een winterstop heb moeten houden in de revalidatie, wil Greet de Jonge me pas weer terugzien na een maand longeren. Anders zou het niet zo veel zin hebben...
Ik ben zo benieuwd of zij ook tevreden is, want ik al wel, en of ze misschien nog verder wil verbeteren. Ik ben zelf wel benieuwd of nog een behandeling nog meer rendement oplevert, ik wil dat wel proberen!
Ik vond het in het begin allemaal heel wazig, maar heb het ondanks dat toch eens geprobeerd. En het is me heel goed bevallen!
En als ik [naam verwijderd] zo zie, haar ook. *blij*

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:00

Heel goed dat het geholpen heeft, hopelijk is het effect langdurig en komen de spieren weer wat los door dat ongforceerd bewegen. Je moet er wel rekening mee houden dat accupunctuur een louter verdovende werking heeft. Door zenuwen eerst te stimuleren verdoof je ze. Zo wordt dat ook bij mensen gebruikt, dus geen Hocus Pocus. Lachen
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 14-01-03 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:49

Zo dat klinkt goed zeg!! Toen ik je er in Matinge naar vroeg had je geloof ik nog niet het idee dat het veel verbeterd was. Maar nu dus toch, wat heerlijk! Helemaal wakker en kipfit dus *LOL*
Wanneer kunnen wij Neve weer live in actie verwachten?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:29

He wat fijn zeg!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:09

Goed nieuws Dees!!

Fijn dat je lieveling zo is opgeknapt, hopen dat je haar zo goed kunt houden!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:02

Jep je hebt gelijk !
Ik hoop dat het nog heeeeeeeeeel lang goed gaat

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:18

goed nieuw Dees!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:03

Das pas goed nieuws Dees !Nadat ik die mooie kerstkaart van Greet heb gekregen moest ik ook even aan jullie denken. Haha!

Zie je wel dat je goed gehandeld hebt

enne, Zannekin acupunctuur is niet helemaal zoals jij het stelt.
Door stimulatie van de punten wordt de energiestroom hersteld die uit balans is geraakt.Het lichaam kan dan weer de balans hervinden.


Meer behandelingen zal tot meer bevestiging zorgen Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:26

Gerrie schreef:
enne, Zannekin acupunctuur is niet helemaal zoals jij het stelt.
Door stimulatie van de punten wordt de energiestroom hersteld die uit balans is geraakt.Het lichaam kan dan weer de balans hervinden.


Kan wel zijn hoor, maar doet er eigenlijk niet toe hé, als het effect maar goed is. Bij mensen is volgens mij de werking aangetoond op die manier. Ik weet dat ze het weleens bij discus hernia gebruiken met goed effect, maar de behandeling moet herhaald worden. Een ingedrukte tussenwervelschijf zal je nl niet herstellen met energiestromen.