ontwikkeling kennis v.w.b. paardenvoeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:55

Maarten schreef:
De ene persoon zegt dat 'dit' goed is en de ander zegt dat 'dit' echt niet de goede manier is.

** Niet vergeten dat hier ook veel mensen met veel verschillende paarden zitten. Wat voor een Haflinger heel goed is, werkt niet voor een Engelse Volbloed. Bovendien hebben mensen allemaal een ander doel met hun dier. Een recreatieruiter die lekker buitenritjes wil rijden, is bijvoorbeeld meer gebaat bij een rustig dier, terwijl een fanatieke SGW-ruiter weer heel andere reacties van z'n paard wil zien.

Veel mensen hebben het erover dat een paard niet teveel eiwit mag hebben omdat dat slecht is en dat hoefbevangenheid door 1 bepaald ding word veroorzaakt.

** Klopt niet, maar is natuurlijk wel een beruchte oorzaak bij bijvoorbeeld Fjorden, Shetjes, Haffies en Tinkers.

Ik vraag mij af, waar halen jullie al deze kennis vandaan? Nemen jullie die kennis over van een kennis, experts, dierenartsen of is het je eigen intuitie. Het komt soms over dat veel mensen de kennis in pacht hebben. Tja... dan vraag ik me altijd af "waar is het op gebaseerd?"

** Bij mij is dat een combinatie. Ik laat me graag voorlichten over voer door voedingsdeskundigen (die kun je bijvoorbeeld op stal een lezing laten geven via je voerleverancier), de veearts (die hebben we ook een paar keer een soort van spreekavond laten geven), en een stuk eigen ervaring die je alleen maar opdoet door veel te doen, te luisteren en zelf toe te passen.

Even voor de duidelijk (je kan namelijk niet voorzichtig genoeg zijn Haha! ): zie dit topic niet als aanvallend, maar zie het gewoon als een vraag. Lachen

** Goeie vraag, maar zoveel mensen, zoveel meningen. Ook weer bij iets als voeding.




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, MarjanB en 94 bezoekers