ontwikkeling kennis v.w.b. paardenvoeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:15

Eerst: door schade en schande...
Daarna; luisteren naar de dierenarts, en zijn adviezen opvolgen...
Dan tot de conclusie moeten komen dat ook een dierenarts niet alles weet...
Vervolgens heel veel zelfstudie in bewezen literatuur
Dan de rekenmachine erbij en de voedingswaarden die je werkelijk voert gaan berekenen
Daarna toch maar wat proberen met voer....

Tja, zo leer je wel wat voor jouw paard werkt en wat niet. Ik blijf het jammer vinden dat het mijn merrie praktisch heeft gekost, maar oke, nu weet ik wel wat ik doe. Ik vaar nooit weer blind om de veearts, die weten echt ook niet alles. Als het nu fout gaat, is het in ieder geval mijn eigen schuld, ik denk dat ik daar meer vrede mee heb.
Bovendien; ik heb zelf het meeste belang bij de goede gezondheid van mijn paarden, niemand anders doet daar zo zijn best voor...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:22

happy worker schreef:
Als we nu eerst een aantal vragen met betrekking tot voeding bij elkaar zoeken dan kunnen we daarna over de antwoorden discussiëren, lijkt me zeer interessant. Ik heb wel een aantal vragen:

Is er een groot verschil tussen de duurdere en goedkopere merken voer (equisanum - pavo – subli)?
Zitten er veel rest/afvalstoffen in brok?
Is afwisseling in het rantsoen belangrijk (brok en granen en musli) of is in principe brok als krachtvoer voldoende als je goed hooi/kuil voert?
Hoe belangrijk zijn supplementen?
Wat is een goed basisrantsoen voor een warmbloed van ca. 1.66m die per dag ca 45 min. matig zware arbeid verricht en daarnaast nog een paar uur per dag buiten in een paddock staat.


Wil je werkelijk hierop antwoord? Was je vraag rethorisch of niet?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, femke_harley, Gladijs, MyWishMax, Sneeuwmaan, YandexBot en 9 bezoekers