spat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

spat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 21:25

Hoi,

Balen, balen, balen Gipsy heeft spat. Van de week ben ik bij de DA geweest en die heeft spat geconstateerd. Gelukkig was op de foto's te zien dan het rustig eruit ziet dus de DA is niet negatief erover.

Ik heb al een aantal dingen gelezen op bokt maar ik heb toch nog een vraag.
Wanneer spat is geconstateerd hoe is het verloop daarvan. Moet je paard eerst op rust of mag je wel blijven rijden. Wat is jullie ervaring hier mee?
Voorlopig is het twee weken 2 x 10 min stappen en dan na een maand moet ik terug om te kijken hoe het dan gaat. Hij heeft nu pijn stillers en krijgt MSM.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik heb namelijk al ervaring met Summer, die heeft drie jaar geleden een gebroken hoefbeen opgelopen en die heeft heel lang stil moeten staan. Gelukkig rij ik daar nu weer mee.
Groetjes Yvette

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:59

Dendro heeft op 16 jarige leeftijd spat gekregen. Wij wilden net M gaan starten en toen heeft hij een half jaar stil gestaan. Hij kreeg toen ook onstekingsremmers en ik mocht wel met hem lopen en hij mocht gewoon in de bak. Na dit half jaar mocht ik hem weer gaan berijden maar na een half jaar werd hij weer kreupel. Toen heb ik besloten hem van de verzekering terug te kopen en nu rijdt er al twee jaar een bijrijder recreatief met hem.
Hij had het aan beide benen en toen wij hem wilden laten afkeuren zeiden ze (van Muiswinkel, Emmeloord) dat hij eventueel ook geopereerd kon worden. Ik vond hem er echter al te oud voor en ik wilde niet alleen recreatief met hem rijden ook al omdat hij niet verkeersmak is.
Ik weet dat er ook paarden met spat zijn die op hoger niveau lopen. Alleen bij Dendro zie ik wel dat zijn afdruk minder is.
Gelukkig is jouw paard een stuk jonger en als de DA er alle vertrouwen in heeft zal het wel goed komen. Het is ook afhankelijk van wat je met het paard wil doen, recreatie of topsport.
Veel sterkte met je paard en ik hoop dat je snel weer met Gipsy aan de gang kan.