luchtzuigen en Rennies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:53

Citaat:
dan is er altijd de vraag wat was er eerder het kip of het ei??

luchtzuigers staan erom bekend gevoeliger voor koliek te zijn, slecht te eten enz. En met de rennies is natuurlijk super als het werkt maar je verdoezeld het alleen want echt stoppen zullen denk ik ook nooit doen


Laat het nou precies andersom zijn !
Luchtzuigen word juist vaak veroorzaakt door maagzuur, stress, enz. Luchtzuigbanden, vieze smeerseltjes en straffen, diƩ dingen verdoezelen de oorzaak.


Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:55

Laatst bijgewerkt door Tinkie op 15-01-03 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:47

Citaat:
Magoo lijdt niet onder het zuigen, hij doet 't bij wijze van tijdverdrijf
Inderdaad, als hij ziek wordt/is zuigt hij niet. Dus zuigt hij niet om zijn lichamelijke pijn/onwel bevinden.


Hoe weet je dat dan ? heb je bv zijn maag wel eens laten onderzoeken. Hoe kan jij zien dat hij bv geen last heeft van teveel maagzuur of maagzweren. Ben heel benieuwd !
En paard doet dit soort stereotiep gedrag nooit zomaar, uit tijdverdrijf. Paarden doen nooit iets 'zomaar', het heeft altijd een oorzaak.
Jammer dat je er zo over denkt.

Citaat:
1 ding weet ik zeker: mijn paard wordt niet "mishandeld" door het dragen van een zuigband. Hij heeft er geen wonden, schuurplekken, deuken in zijn ego, littekens op luchtpijp of slokdarm of anderzins van opgelopen. Hij heeft 'alleen' geen koliek meer.


Maar misschien nog wel last van van stress, of van maagproblemen, enz.
Nogmaals, koliek is ook een symptoom van iets, en dus niet van het luchtzuigen want er komt geen lucht in de maag.

Citaat:
(blijkbaar ben ik werkelijk boos over die opmerking over mishandelen en zuigbanden... )


Mag hoor, is je goed recht. Ik vind het alleen jammer als mensen (in het algemeen) niet verder rondkijken naar oplossingen, de 'makkelijkste' oplossing kiezen enhun paard daardoor met problemen/pijn/stress rond laten lopen die vaak op andere manieren (die misschien de eigenaar meer werk/geld kost) op te lossen zijn.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:18

Citaat:
jive word er iig niet gestressed van en het doet hem ook niet veel pijn , anders was hij wel gestopt met luchtzuigen .


Je slaat hier de spijker op de kop ! Knipoog
Hij is dus, ondanks band, niet gestopt, je zegt het zelf al.
Over het algemeen helpen die banden niet, brengen vaak veel schade toe aan luchtpijp/slokdarm en de paarden worden er alleen maar gestresster (raar woord Haha! ) van.
Alle paarden beginnen dan ook direct weer lucht te zuigen zodra die band afgaat. Je doet dus niet aan de kwaal, alleen maar de symptomen onderdukken (net zoiets als : als jij kiespijn hebt kun je wel heel veel asperientjes gaan slikken om de pijn te onderdrukken, zolang jij niet naar de tandarts gaat blijf je het probleem houden). Paarden die luchtzuigen hebben er alles voor over om dit te blijven doen, ook pijn dus. Want uiteindelijk maakt stereotiep gedrag endofines aan en dat is een pijnstillend en stressverlagend goedje. Dus hoe meer pijn/stress, des te meer zal je paard gaan zuigen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azhari, GoogleAdsense, IASCrawler, kamsel, OmgiliBot en 48 bezoekers