Vies oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Vies oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 23:20

Hallo,

mijn paardje siko mist een stukje ooglid. (valt overigens haast tot niet op!)
waardoor hij last heeft van een lopend oog (vies oog noem ik het)
Ik heb al geprobeerd om het een aantal weken goed schoon te houden met gekookt water, maar als het goed schijnt te gaan...gaat het toch weer mis! Huilen

Ik baal hier echt van! Weet iemand wat je hier tegen kan doen? Enne, kan het zijn dat dit oog meer vuil enzo opneemt omdat het een stukje ooglid mist? (het is aan de onderkant waardoor het haast niet opvalt!)

Ik hoor het wel,

Liefs Kim (_) Siko

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:11

Niet mee gaan zelf dokteren, ga ermee naar de DA. Het zicht is heel belangerijk voor een paard, en als je weet dat er iets niet goed zit grijp je beter te vroeg in dan te laat!

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 01:15

Nou, dan ga ik maar snel een afspraak maken!

Bedankt!

Groetjes kim

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:27

Het hoeft overigens niet supererg te zijn, messchien gewoon een kuurtje volgen met de winter of zo, het ooglid dient ook voor het "verdelen" van vocht over het oog, doordat jou paardje een stukje mist kan het zijn dat z'n oog een irritatie heeft opgelopen door de droge vrieslucht, en dusdanig is gaan "lopen" .... Het kan dus gewoon zijn dat je elke winter of bij vriesweer je paardje z'n oog zal moeten druppelen of je paardje uit de wind houden of zo ... je dierenarts zal je vast goed kunnen adviseren wat best is in jou geval!