Spierbevangen, en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:15

Arm voer en 2 kopjes olie per dag. Zuiver haver bevat 7% vet, optimaal moet je rond 10-15 % raken. Het lost het probleem op maar weinigen zijn er in onze streken voor te vinden....
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 07-01-03 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:45

Haver met aanvulling van een schepje vitaminen, doe ik omdat het fokmerries zijn maar je zou verbaasd zijn in welke mate het puur aangevuld met hooi de behoeften dekt. Onze vroegere werkpaarden kregen niet anders.... Ik vind in het commerciele voer hier (want het verschilt vaak per land!?) te veel suiker, te weinig vet en onnodige zaken zitten.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:04

Het enige dat helpt is laag koolhydraten, hoog vet. Selenium is inderdaad gevaarlijk en daar krijgen ze genoeg van binnen. Als je vit E wil toevoegen zoek je best iets zonder selenium.
Ik zou ook geen 5 kilo haver geven, van 1 kilootje ga je niet veel merken, ook reageren lang niet alle paarden heet op haver, sommige kunnen er gewoon niet tegen maar bij de meeste merk je geen verschil. Veel paarden worden heet door een hoog suikergehalte, wat je ook vindt in sportvoer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, Ineke2, nadcha, Ptl4ever, R0SE, XXleonieXX en 83 bezoekers