hoefzweer help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:42

Belangrijk is ook dat een paard met een hoefzweer antibioticom toegedient krijgt. Verder kan je een hoefzweer op meerdere manieren behandelen maar de DA zal dat vast en zeker het beste weten.
Het moet gewoon rusten. Kan heel snel gaan maar bij een slechte behandeling kan het heel erg lang duren!



chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:22

JeanPaul schreef:
indien het aan de boven kant is kan je niet veel doen gewoon laten begaan het gaat wel weg. Indien vanonder laten wegsnijden door de hoefsmid. meer kan je niet doen. Antibioticum toedienen vind ik geen goed idee. Anti biotica zegt het zelf. Tegen biotica of dood de biotica. Er is ook echter goede biotica en dat is de darmflora dus hierdoor ga je ook het darmflora doden en dit is nodig.


Ben ik het dus absoluut niet mee eens, waar een zweer/etter is zit een ontsteking. Ontstekingen horen altijd behandelt worden met antibiotica/ontstekingsremmers en zeker bij paarden! Als je paard op den duur bloedvergiftiging heeft denk je er wel anders over. Verder kan een enkele keer antibiotica absoluut geen kwaad voor de darmflora.

Trouwens een hoefzweer begint beneden, het enige waardoor het aan de bovenkant komt is omdat het etterkanaaltje toch een kant op moet en dan boven aan de hoef uitbreekt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:10

Nou, ben ik het niet helemaal mee eens zoals hier boven is gezegd door mij. Maar goed er zijn immers ook verschillende gevallen en als het dan uitbreekt naar boven......

Btw, JP, ik weet hoe je een hoefzweer hoort te behandelen maar ik weet ook wat er gebeurt als het niet goed behandelt wordt.

In ieder geval, Tanja veel succes met de pony.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, agesus, ComscoreBot, DeTjoeter, DinaxUllie, Flowerhorse7, MiVita en 33 bezoekers