kwetsbaarheid - weerstand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

kwetsbaarheid - weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 13:28

Ewald is naar mijn gevoel heel kwetsbaar voor ziektes enzo.
Hij is in de tijd dat ie bij mij is (5 maand) haast alleen maar verkouden geweest (ook betere periodes). Ik geef hem nu elke dag Echinacea Forte, dat is om de weerstand op te bouwen, officieel voor mensen maar op i-net stond dat je het ook heel goed voor paarden kon gebruiken.
Wat kan ik nog meer doen voor zijn lage weerstand?
Hij krijgt ook al Foeneknof Zeewier door zn slobber.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 18:07

De DA heeft hem goed onderzocht en vond verder niks. Voer zou goed genoeg moeten zijn. Soms staat hij idd op de tocht (deur open, zn box is naast de deur). Daar zou het dus heel goed van kunnen komen, maar er staat nu duidelijk op het bord dat de deuren dicht moeten blijven Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 22:05

Ja ik rijd hem nog. Kan het ook iets te maken hebben met dat hij vrij veel zweet?? Als hij goed gewerkt heeft dan zweet ie wel aardig.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 17:40

Ik stap hem altijd droog en nu het kouder is stap ik hem met fleece deken droog

Bedankt voor de tips Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:54

Hij krijgt meer dan zat voer Haha! Het is een braaf paardje maar als zn energie hem dwars zit is hij het niet meer. Mineralen steen hoeft ie niet heeft ie ook geregelt maar nee zoutblok vind ie wel lekker en heeft ie ook Lachen deken is naar mijn mening niet nodig, heb hem laatst weer een deken bij af gedaan, zodra het weer een halve graad word gaat ie dr were bij op, hij had het veels te warm Haha!
Maar bedankt Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:54

Hij krijgt meer dan zat voer Haha! Het is een braaf paardje maar als zn energie hem dwars zit is hij het niet meer. Na het rijden krijgt ie altijd ong. een halve kilo PAVO slobber. Mineralen steen hoeft ie niet heeft ie ook geregelt maar nee zoutblok vind ie wel lekker en heeft ie ook Lachen deken is naar mijn mening niet nodig, heb hem laatst weer een deken bij af gedaan, zodra het weer een halve graad word gaat ie dr were bij op, hij had het veels te warm Haha!
Maar bedankt Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 18:13

Een snotneus (gewoon doorzichtig) noem ik verkouden. De DA heeft zijn longen nagekeken en vond het in eerste instantie niet nodig om hem een antibioticum kuur + iets extra's voor de longen te geven. Ik moest afgelopen week aankijken of hij neit hoeste of meer buiten adem was dan normaal. Ik vond verder geen problemen dus hebben we daar neit voor gekozen. Hij heeft al eerder een long probleem gehad (bronchitus, we waren er snel bij (na 2 dagen) daar is hij goed over heen gekomen na 2 weken medicijnen).
Ik geef op zich ook niets extra's voor ziektes enzo. Maar dat spul had ik toendertijds gekocht voor de merrie die drachtig was en ik vond dat ze wel wat extra's kon gebruiken. Dit had ik dus nog over. Toen weer nieuwe gekocht. En nu krijgt hij het altijd over zn slobber.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 20:42

Hoe bedoel je? niet dek op en dek af? Oh dat ik hem er weer een deken bij af had gedaan. hij had het harstikke warm! Buitenbox is dr niet (ja wel maar dan staan meteen alle paarden op de tocht ook de pony's zonder dek)
Ik heb in principe niks te zeggen over in welke box hij staat.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacksie, Johnie, lazy, lina1998, Pien63, Syb_sem en 60 bezoekers