kreupel, dik been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

kreupel, dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 01:06

Ik had met Sandor gister los gesprongen. Hij had zich bezeert aan zijn voorbeen. Heel klein wondje, maar liep verder goed. Wel gelijk coolingsgel opgesmeerd....Vanmiddag heeft hij met een ander paard gespeeld in de bak.. Liep goed. Het meisje dat wist dat hij een wondje had heeft eerst gekeken of hij goed liep voordat ze hem losgooide..
Kom ik vanavond op stal, dik been, vooral aan de binnenkant.
Ik haal hem uit zijn box, loopt hij heeeel erg kreupel Verward
Ik ben gelijk met hem over het erf gaan stappen.. maar het ging niet echt beter... Afgespoten.... weer stappen.... Nu is ons erf niet zo groot dus toen de bak vrij was daar nog een half uur gestapt... Ik had even een uurtje gewacht, kom ik daarna in zijn box.. been warm en dik...
zowel binnen als buiten... weer coolingsgel opgesmeerd... Wat is nu het beste ??? En hoelang moet ik zoiets ongeveer geven voordat ik er een dierenarts bijhaal ???
Ik baal echt heel erg Lips are sealed

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:15

Heel veel koelen om te beginnen. Het beste is 5 keer per dag een coolpack 20 min. aanbrengen of met koud water afspuiten. Als hij kreupel is zou ik voorzichtig zijn met stappen en al helemaal niet losgooien.
Waarschijnlijk heeft hij iets overbelast en is er een dikke infectie op gekomen. Je moet even nagaan of de zwelling bij aanraken gevoelig is of juist niet. Als de situatie na 2 dagen niet is verbeterd, dan zou ik de veearts er bij roepen. Maar in eerste instantie veel koelen!!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:43

misschien overdrijf ik het wel... maar ik had al lang de VA erbij gehaald als ik zag dat het been in eens een dik been had en heel erg kreupel liep....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 12:20

ik weet de oorzaak, hij is door een hindernis heen gelopen en hij heeft een wondje.. Dus ik had wel verwacht dat het dik zou worden.. maar dat hij er kreupel ( slepend been) van zou zijn had ik niet verwacht.. een paar weken terug had hij het achter.. maar toen was hij niet kreupel en de verdikking was na 3 dagen weg.. vandaar dat ik het weekend nog even afwacht.. een meisje van stal spuit hem zo af. en kijkt even hoe het er nu uitziet...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:23

ik zou geen risico nemen als ik jou was.... Ik zeg altijd "Je kan een veearts beter 3x voor niks laten komen dan 1x te laat...."

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 16:04

Hij is zijn box uitgeweest !! drama.. toch de va maar gebeld. Die komt zometeen...Het is behoorlijk dik en erg warm.. Hij wil ook niet lopen..
Ik baal er zo van.. Ik kan ook nog niet gelijk weg van mijn werk.. Ik wacht op een telefoontje en dan ben ik vertrokken..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:06

succes!! Laat je weten hoe het is afgelopen? (welke VA komt er?)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 16:09

Gijtenbeek uit Heiloo. Die is door mijn eigen Kleindierenarts geadviseerd.
Hij doet alleen maar paarden, paarden paarden en paarden... dus geen ander vee.. Ik ken hem verder niet maar ik vertrouw mijn andere dierenarts..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:48

Oh jeetje, klinkt wel heftig. Sterkte ermee!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 23:20

Nou va is geweest.. drama.. het is dus wel een ontsteking
Hij moet 5 dagen aan de antibiotica.. door hem gegeven.. dus ik had 3 keuzes..
of 4 dagen in de kliniek bij hem.
of 4 dagen hem laten komen (totaal 5 dagen voorrijkosten)
of hem zelf langsbrengen..
Ik heb nu voor een combi gekozen..
in het weekend heb ik trailer incl chauffeur tot beschikking. dus 2 dagen gaan we langs en de maandag en dinsdag laat ik hem toch bij mij komen.
Ik kan mijn mannetje niet missen !!!!
Het vloog me gelijk naar mijn keel om hem 3 a 4 dagen daar neer te zetten.. Het was aanzienlijk goedkoper maar ik wil het niet.. Ga toch op mijn gevoel af.. Dus hij blijft lekker op stal zodat ik hem zelf kan verwennen...