primeval

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 02:22

hallo,

hier nog een tevreden eigenaresse met gebruik v. Primeval voor paardje v. 17 jr. met arthrose.... na advies v. DA : gewricht inspuiten, niet gedaan... begonnen met Equi Flexion v. de paardendrogist, ging 2 jr. goed.... begon daarna weer 'stijver' te worden... waardoor? Verward geen idee.... maar ik ben op Primeval terecht gekomen... voer dit nu bijna een jaar, SUPER.

de kosten zoals hierboven beschreven gaan niet helemaal op, is nl. voor elk paard verschillend.. (gewicht v. je paard) je begint met 'aanvangsdosis' ...en later over op onderhoudsdosis...

Bij ons op stal staat ook iemand (met een arabier) die nu nog 'joint supplement' voert & ook onder behandeling v. DA muiswinkel.
Je hoort goeie verhalen over deze man... maar aangezien dit paard dus arthrose heeft... én een hoefzweer had... kreeg ze het advies het paard een week binnen te laten (met evt. bijkomende infecties).

Wat is het láátste wat je moet doen met een paard met arthrose?
juist.. stil zetten...

mijn DA zei: zorg dat ie élke dag beweging krijgt, als je hem een paar dgn. op stal zet, kan ie 'vastslaan' en in het ergste geval komt ie zijn stal niet meer uit.
dus eerlijk gezegd... vindt ik het een beetje vaag... paard met arthrose dan maar op stal?
Overigens is dit paardje nog steeds niet in orde.. ondanks de joint supplement....

Verder wil ik nog vermelden dat het 'gebruik' van je paard, rijtechnisch gezien ook heel belangrijk is... ongetwijfeld kan een instructreur je hier meer over vertellen.
Tevens is Primeval inmiddels wereldwijd bekend, werd in eerste instantie veel gebruikt bij honden, nu steeds meer bij paarden.
(anders zou je eens moeten vragen naar een nieuwsbrief, hierin staat veel informatie over de bewezen onderzoeken/theorieen. Niet voor niets is IJsbrand Chardon inmiddels ook een tevreden gebruiker v. Primeval).

groetjes en veel succes !

op de avatar zie je Sallyman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Casca, lizzy99, Miiej, valonka en 92 bezoekers