rot straal & brokkelende hoeven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-01 18:12

hoi,mijn paard heeft rot straal,ik moet hem zeker 1x in de maand naar de smid brengen,want dan kan ik geeneens zijn hoeven meer krabben!dan is die straal vergoeit zeg maar!wat kan ik er het beste aan doen? en hij heeft onwijs droge hoeven!hoe hou ik dit een beetje bij,want het scheurt zo verschrikkelijk snel! wie weet er iets? Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 20:34

Wat gek, dat rotstraal en brokkelhoeven samen voorkomen. Verward .
Staat je paard alijd op stal? Weidegang zou toch al iets kunnen oplossen, maar natuurlijk is het geen geneesmiddel.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 22:27

rotstraal:egyptische zalf erop smeren elke dag.
brokkelhoeven,volgens mijn smid helpt dit het beste:laurierzalf elke dag op de kroonrand smeren

wat ik zelf ook vind helpen is biotine bijvoeren

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 00:52

Egyptische zalf met een watje in de opening doen waar de rotstraal zit. Het is vies spul maar bij mij werkt het goed.

En droge hoeven en rotstraal kan zeker samen want dat heeft die van mij ook.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 11:42

hij staat nu 24 uur p dag buiten,maar heeft evengoed rotstraal.als hij vd winter weer binnen staat,heeft hij er dus heel erg last van omdat hij onwijs vies is in zijn stal,maar ook zaagsel helpt niet.biotine hoor ik trouwens meerdere mensen over,dus ik denk ook dat ik dat maar ga proberen! Party!! maar goed,mochten jullie nog iets weten,hoor ik het graag!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 20:39

Ga Zwavel voeren. Mijn paardje met hoef problemen ook heel erg geholpen.
Zwavel hersteld namelijk beschadigd weefsel.
Suc6 ermee Kim

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 22:49

Wat naar voor je paardje,mar er is een oplossing surf hier maar eens naar,hel duidelijkr site,goed lezen en bestellen maar!
http://www.rwl-quality.nl
succes!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 14:41

Ik smeer mijn paard altijd in met pedicur hoefcrème. Mijn paard heeft harde hoeven maar die van een vriendin niet en zij gebruikt het ook. De smid zij dat de hoeven er erg op vooruit waren gegaan. Ook kun je zo'n spulletje halen bij de smid die de hoeven hard maak.
succes

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:12

Tegen de rotstraal idd Egytische zalf (watje of strotouwtje gedrent in de zalf met een hoevenkrabber ofzo goed in het "gaatje" van de rotstraal stoppen) en tegen brokkelhoeven heeft de DA mij aangeraden om consequent biotine P over het voer te geven, het duurt echter wel een paar maanden voor dit effect heeft en je moet het denk ik wel blijven geven. Succes!
Groetjes, Jasja

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 08:45

hoi iedereen

laat ik ermee beginnen dat ik de eigenaar ben van een wandellende "hoeven"ramp mijn pony heeft veel te kleine hoeven en ze brokkellen regelmatig af vooral in de zomer dit is wat je het beste kunt doen staat je paard binnen of buiten dat is wel belangrijk maar het idee is hetzelfde

voor je de hoeven gaat vetten maak je ze zo nat mogelijk met water en de hoefjes goed teren verder misschien een niewe hoefsmid die warm beslaat onder alle vier de hoeven en ik weet niet maar probeer hem eens op het land te houden daar loopt hij constant dus staan hij niet lang genoeg stil waarschijnlijk om het te verergeren groetjes suus

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:04

Hoef & Huid van de paardendrogist werkt perfect.Is een voedingssupplement.