zomerexeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

zomerexeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 21:29

Akkoord, het is niet echt de periode. Maar toch, mijn tweejaar heeft zomerrui, en erg !!! Hij had prachtige manen (zie ook topic biotine) en nu heeft hij nog wat stekkertjes. Ik heb het deze zomer te laat opgemerkt (vorig jaar had hij nog geen last) maar volgend jaar wil ik vroeg genoeg beginnen met het bestrijden van ...
Nu hoorde ik dat die witte vliegedekens waar ze gans inzitten (kop, nek en lijf), die ook de ultraviolettestralen terugkaatsen effectief zouden zijn tegen zomerrui. Voor ik overga tot de aankoop van zo een deken had ik graag geweten of dit werkelijk zo is. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:46

Hallo,

Ik weet niet over welke witte deken je het hbet. Maar je kunt het beste een Boett blanket nemen, die zijn speciaal ontwikkelt voor zomerexceem. Kijk maar op www.boett.com en typ maar eens Boett in hier, bij de zoekfunctie.

Succes, boett werkt echt het beste!

sonse
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:25

hallo,

mijn haflingertje heeft ook zomer exceem.
zij heeft een boetdeken om.maar dat moet je wel echt altijd gebruiken anders heeft het geen zin.je moet niet een witte deken hebben hoor want daar komen ze juist op af wit.meestal zijn de boetdekens bruin.
en ik kan je zeggen helpt echt goed.maar nog eens je moet het ook wel aan blijven trekken geduren de tijd.ook met regen enz.

groetjes succes

robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 17:51

paarden met zomerexeem zijn een ramp je kunt er bina niets aan doen zo'n boett dek is inderdaad het beste maar begin al optijd en halverwege november pas stoppen want in oktober zijn de vliegjes het meest actief!! wil je meer info check paarden.pagina.nl en dan bij ziektes enzo

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:04

Dit soort paarden zijn vaak erg moeilijk te verkopen,

wij hadden een of ander kruidentheetje wat je door het voer moest doen en wat je op de manen moest smeren, er is ook een site van. Ik zal eens even in de kast gaan zoeken hoe dat spul precies heet en wat de website daarvan is, want dit helpt echt!

Een vriendin van mij deed dit samen met de boettdeken en dat dier schuurde zich normaal helemaal kaal, maar dit was nu tot een minimum gebleven dit jaar.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:43

[***] heeft ook zomer eczeem
gewoon alles uitproberen.
Ieder paard heeft zijn ander geneesmiddel
je kunt ook een catalogus bestellen daar in vind je ook veel over zomereczeem www.paardendrogist.nl