(nog) geen mok, rode kootholte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

(nog) geen mok, rode kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 13:48

Bij een achterbeen van mijn paard is de kootholte af en toe felrood. Soms lijkt het ook minder behaard. Lijken voortekenen van ontwikkeling van mok. Heb al mok-, zink- en uierzalf geprobeerd, maar dit helpt niet. Wie heeft de tip voor mij?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 01:04

Niks doen? Ik weet niet hoe het eruit ziet maar als je paardje witte kootholtes heeft lijkt me het normaal dat dit vorkomt. Zal ook van de inspanning, dus doorbloeding, afhangen.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:04

Zolang het geen open, vochtige, korstige wond wordt, zou ik er niets aan doen. Misschien uitkijken met blubber en vochtigheid.
En na het afspuiten goed drogen met een droge schone handdoek.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:28

Vooral gewoon drooghouden. Dus opletten met in de blubber staan en zo.
En idd, is de huid ongepigmenteerd (onder een witte voet) dan kan het ook gewoon van de doorbloeding komen na inspanning.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:05

Ameretto heeft dat ook. Zijn huid schijnt daar in de kootholte soms knalroze (bijna rood) door z'n witte haren. Omdat hij erg mokgevoelig is, proberen we het daar dan juist altijd zo droog mogelijk te houden. Heel soms smeren we preventief met Dermapet, maar alleen als er al wat lichte schilfervorming is. Drooghouden is eigenlijk de beste optie, zoals Jantien al zegt.

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:34

goed wassen, drogen, daarna insmeren met vaseline, en niet alleen de holte maar ook eromheen en omhoog. je krijgt wel smerige benen maar er kan geen vocht meer bij.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:47

Vaseline smeer ik er idd op als Ret (beginnende) mok heeft, om de boel daar soepel te houden. Het barst dan niet zo snel open en je houdt het vocht op een afstand.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 13:19

Dank voor jullie reacties. Ze staat idd in de blubber in de bak. Maar moet ik kiezen tussen gehele dag op stal of aantal uren in de blubber, kies ik voor het laatste met de gevolgen vandien. Ik denk dat ik er voorlopig niks opsmeer en het in de gaten hou en hopen dat mok wegblijft.