Magneet dekens en therapie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Magneet dekens en therapie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 11:13

Wie heeft er ervaring met magneetdekens voor paarden?
En hoe doe je dat, zelf of met behulp van een 'expert'?

Mij werd geadviseerd door een verkoper van die dekens, zo'n magnetische deken te gebruiken bij [naam verwijderd]'s stijfe achterhandspieren (zie topic:
[VvdD] [naam verwijderd] naar Greet de Jonge + Update

Ik weet eigenlijk niets van dat soort therapieen, dus....
Wie kan me meer vertellen? Wat is goed, en waar moet ik voor uitkijken?

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:53


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:39

Magneetveld therapie bevorderd de doorstroming van vocht in de cellen. Dus in geval van spierpijn bevorderd het de verwijdering van de melkzuren die de spierpijn veroorzaakt. Ook bij irritaties en ontstekingen zorgt het voor een verbetering van doorstroming en zo een sneller herstel. Bij botproblemen, voornamelijk bij breuken, bevorderd het de heling van de breuk. Het laatste houdt dus eigenlijk in dat je deze therapie nooit mag gebruiken bij opgroeiende kinderen en dieren (ivm kans op groeiafwijkingen).

Statische magneten, zoals te koop bij de paardendrogist en bij Jordens Hippo hebben een veel tragere werking dan de pulserende magneetveld therapie van Centaurion. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de minipuls van Centourion, de pulserende magneetveld therapie. Je kan drie pulsen instellen (verschillende frequenties) waarbij de laagste voornamelijk wordt gebruikt bij ontsteking en pijn. Behalve dat ik het vaak voor paarden gebruik heb ik zelf ontdekt dat het uitstekend werkt bij spierpijn of blessures bij mijzelf. Zo heeft ook mijn moeder er enorm veel baat bij gehad om de pijn bij een slijmbursontsteking weg te nemen. Van Centaurion is geloof ik een internetsite, moet je maar een advertentie in een van de paardenbladen opzoeken (of zoekfuncties op internet). De producten van centaurion zijn duur in aanschaf, maar ik denk dat ik heel wat inspuitingen bij de dierenarts of mijzelf heb voorkomen (dus betaald wel terug). De deken is wel heeeeeel erg duur. Wat ik doe met rugproblemen is dat ik aan een oude deken een kussensloog naai en daar de kleine minipuls inschuif op de plek van het probleem, veel goedkoper en net zo effectief.

Dees, nog wat andere tips. Ook door ervaringen bij mijzelf en bij mijn twee paarden hebben bij spierpijnen ook suplementen veel resultaat. Nu gebruik ik D-ty voor mijn paard en merk dat als ik te snel wilde afbouwen hij eerder spierpijn kreeg. D-ty bevorderd net als minipuls de afvoer van melkzuren in spieren. Pablo krijgt nu dus een combinatie van beide en moet merken dat hij erg snel nu van blessures hersteld.

demi
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:00

weet je ook waar je die magneten kunt kopen of bestellen, ik wil ze ook in een deken naaien. Maar ik heb alles al af gezocht ik weet niet waar ze te koop zijn

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:20

De produkten van centaurion zijn te koop bij magnacare. Kijk maar eens op www.magnacare.nl. Ik heb zelf ook de minipulse van centaurion ivm een peesblessure van mijn paard. Ik ben er zeer over te spreken.

Succes, simmie

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:36

Hoorde toevallig van de week in mijn ruitersportzaak dat zij ook van alles binnenkrijgen met magneetstrips erin. Dekens, transportbeschermers etc. volgensmij was het van BR, maar ik kan me vergissen. Dus dan denk ik dat ze dat op wel meer plaatsen zullen gaan verkopen. Gewoon ff rondbellen naar ruitersportzaken bij jou in de buurt. En als ze het niet hebben kunnen ze het misschien alsnog bestellen Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:39

Divoza verkoopt zadelonderleggers met lamsvel waarin ook magneten zijn verwerkt. Ze staan in de catalogus.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:00

Even een waarschuwing! Neem toch vooral een deskundige in de arm. Magneetveld therapie kan veel goeds doen, maar bij onoordeelkundig gebruik ook veel schade berokkenen, bijvoorbeeld bij ongeboren veulens!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:16

Ik gebruik geen mageneten, maar mijn paard krijgt Muscle Forte van cavalor door zijn voer, en heeft veel minder last van spierpijn. Na het rijden wordt hij afgespoten met wisselend warm en koud water, wat de bloedomloop bevorderd. Verder train ik hem altijd in de ochtend intensief en dan longeer ik hem in de avond nog even, zo kan het melkzuur beter afgevoerd worden en heeft hij bijna geen last meer van spierpijn.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:59

Onze fysio legt meestal na het masseren nog een half uurtje zo'n magetisch vibrerend geval op de plekken die het stijfste zijn. Hij woont in Ootmarsum maar houdt oa praktijk in Klijndijk en komt regelmatig hier in de buurt. 't Is een zeer praktisch type, weinig flauwekul, nuchter - hij wil je vast wel adviseren. Ik kan je wel z'n nummer geven als je geinteresseerd bent, moet je even een pb sturen.