drukplekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki888kiki

drukplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:55

Goedenmorgen!

Afgelopen februari heb ik voor mijn fjordje een nieuw Wintec Pro zadel gekocht. Er is ook iemand van de ruitersportzaak bijgeweest om te kijken of het zadel goed zat. Die man zei dat het zadel goed lag, maar adviseerde er wel een lamsvelshabrak onder te leggen. Ook die raad heb ik opgevolgd. Nu heeft mijn paardje ineens enorme drukplekken (witte haren) onder het zadel. Wie heeft tips?
Heeft iemand ook ervaring met boomloos rijden?

Groetjes Kiki

Vlover

Re: drukplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:02

Hoi
Ik heb(net als jij) een Wintec zadel gehad. De verkoper zei dat het precies paste, maar de volgende dag merkte ik dat het van achteren 'klapperde'. Ik heb het dus terug gebracht en ik rijd nu boomloos met een Barefoot.

Die drukplekken, voelen ze ook hard aan of zijn het alleen witte plekjes?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:11

Die witte haren zijn niet "ineens" ontstaan. Dan heb je al aardig wat signalen gemist...
Dit zadel er in ieder geval niet meer opleggen, geen zadel op totdat het hersteld is en dan een goede zadelpasser laten komen. Waarschijnlijk is je zadel te smal. Kan ook zijn dat het wel goed lag, maar dat je paard breder is geworden door het werk. Misschien kan het nog wel aangepast worden.

kiki888kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:17

Hoi Allebei!
Bedankt voor jullie reacties! Naast de witte plekken zijn er totaal geen andere signalen, ook niet geweest. Geen blauwe plekken, geen bulten of bloeduitstortingen en gewoon een gezellig paard bij het opzadelen en rijden. Onder het rijden loopt meneer vrolijk met zijn oren naar voren en lijkt echt te genieten. Waarschijnlijk is het gewoon een bikkel. Ik ben ook niet van plan het zadel er binnenkort weer op te leggen, zit zelf ook te denken aan een barefoot, maar heb hierover verschillende meningen gehoord. Enerzijds erg positief, anderzijds negatief. Het negatieve was vooral dat je wiebelt. Vandaar dat ik graag ervaringen hoor!

Groetjes Kiki

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:07

Citaat:
Naast de witte plekken zijn er totaal geen andere signalen, ook niet geweest.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn paard. Ineens witte haren, zonder dat er kale plekken/korstjes e.d. waren. Ik heb inmiddels twee zadelmakers laten komen en beiden zeggen dat het zadel goed ligt. Ik weet nu niet meer wat ik er aan moet doen, kunnen die witte haren ook ergens anders door komen?

kiki888kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:11

Hoi Jits,
Gelukkig ben ik niet de enige... Het is wel heel erg raar, omdat mijn paardje ook gewoon vrolijk is tijdens het rijden... Als het zeer zou doen, zou hij daar toch op reageren?

Wie o wie weet iets...??

Groetjes Kiki

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:38

Dat met die witte haren heb ik ook sinds een week, en ik heb een barefoot die perfect ligt!
En dat schuiven: Dat klopt bij mij in elk geval niet. Bij mijn ronde paardje schoven 'normale' zadels juist heel erg, en de barefoot is het enige dat stabiel ligt!

Ik zou dus ook weleens willen weten wat die plekjes zijn. Alles is normaal, geen zwellingen, harde plekken, alleen haartjes met een andere kleur

kiki888kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 10:12

Goed om te horen dat je tevreden bent over die barefoot. Welke heb je? Je hebt toch een paar verschillende ervan?

Weet echt niemand hier hoe die plekjes ineens kunnen ontstaan?

Groetjes Kiki

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:18