kreupel en overvulde peesschede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

kreupel en overvulde peesschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 20:37

Alsof we de laatste tijd nog niet genoeg veeartsen hebben gezien is Marillion nu kreupel.
Rechtsachter heeft hij 3 weken terug een mestvork net onder de kogel gehad en heeft daar 2 weken mee stil gestaan. Hij heeft er niet kreupel mee gelopen. Nu heeft hij er nog iets een stalbeen aan overgehouden, wat ik in bandageer. Hij liep op zich alweer fijn, we waren nog aan het opbouwen. Gisteren was hij in de rechtergalop nogal stijf en 'plankerig'en links juist erg fijn. Ik heb hem wat door gegymnastiseerd en na een kwartiertje voelde het beter. Opeens was hij in draf onregelmatig en ben ik meteen gestopt: flink kreupel.
Eenmaal op stal hield hij het been ook omhoog en wilde er liever niet op staan. Natuurlijk meteen gekoeld. Op stal ging hij al snel liggen en toen heb ik de veearts gebeld.
Ik dacht meteen weer aan het ergste, een peesklap ofzoiets. Maar het is/was niet dik en niet warm. De veearts zei over de telefoon aan een verstuiking te denken, omdat de peesschedes achter het pijpbeen wel overvuld zijn: niet dik, maar een soort van galletjes onder elkaar. Koelen en rust dus. Vandaag zou hij er dan wel eens op moeten staan. Met stappen loopt hij er inderdaad gewoon (hetzij kort) op, maar op stal zet hij het been eigenlijk continu op rust.
Duidt dit inderdaad op een verstuiking, of een overbelasting, gezien de voorgeschiedenis van dit been?
Wat zijn de verschijnselen van een peesklap?

Groetjes Suus



moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 16:00

Het been is achter het pijpbeen 'gebobbeld'...galletjes onder elkaar. Het is iets warm en iets dik, maar niet megadik.
Net toch de DA erbij gehad en het is wsch een zware overrekking van de pees, of het weefsel eromheen...aangezien de pees zelf niet zo gek dik is, maar vooral de peesschedes erg overvuld zijn.
Rust dus. Zomaar een week of 8!!!! Verdrietig Ik baal als een stekker...en hij ook. Ik vind 'm echt zo zielig. Huilen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: diemth, Ilona__, Kalea, kimmetje26, wortel115, xJolijn en 110 bezoekers