(Herkeuren ->) overvuld kniegewricht ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

(Herkeuren ->) overvuld kniegewricht ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 10:32

Komende woensdag wordt mijn paard klinisch herkeurd. Ik heb haar nu anderhalf jaar en toen ik haar kreeg was ze in slechte conditie en kon met de buigproef haar RA been niet meenemen, liep kreupel. Meestal heeft ze met dat been wat opstartproblemen. Ik ben er sinds de zomer eindelijk achter dat het 'm zit in de bloedsomloop en vocht in het weer. Foto's hebben laten zien dat ze geen atrose, spat e.d. heeft dus dat is erg positief. Nu met andere lessen, van te voren masseren etc loopt ze goed. Je ziet bijna niks meer aan het been. Vermoeden is dat ze een keer een trauma heeft opgelopen waardoor ze "bang" is haar been te gebruiken.
In ieder geval nu met de foto's en woensdag de DA die haar het beste kent wordt ze woensdag opnieuw gekeurd.
Ik ben toch best zenuwachtig eigenlijk.
Iemand nog tips??
Laatst bijgewerkt door Poohbeer op 21-11-02 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinnie

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:44

Misschien klink ik een beetje zweverig, maar ik denk dat je er heel erg goed aan doet het been van je paard te blijven masseren...
Op die manier geef je je paard ook aan dat je erkent dat er iets is met dat been en steun je haar en geef je haar vertrouwen!
Probeer niet te zenuwachtig op je paard over te komen woensdag; dat zal ze voelen en dan uit ze dat misschien door ´traumatisch´ te reageren en niet goed te lopen!

Heel erg veel succes en laat even weten of alles goed is gegaan!
Groetjes,
Zweverige Quinnie!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 15:21

Helaas nog niet 100% goed op RA. De DA denkt dat het misschien een overvuld kniegewricht is. Leuk in Utrecht zeggen ze kogel en sprong en blijken de foto's goed te zijn dus dat was ok. En nu denkt de DA wat anders. Ze liep goed in ieder geval, alleen die buigproef.
Haar knie voelde verder helemaal goed aan igg.
Kan iemand me meer vertellen over een overvuld kniegewricht?? Gaat het over?? of wat dan ook

Quinnie

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:09

Ik weet daar helaas helemaal niet van, maar wilde je nog wel even sterkte wensen...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:34

Ik zou maar verdergaan op wat Utrecht ervan denkt...

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:28

dat zijn dus de foto's die ik heb en die zijn goed Verward
ik heb ook geen idee wat het kan zijn. In het begin is ze altijd wat stijf, maar loopt na het opwarmen als een trein. En je ziet het alleen in de draf Verward