botvlies irritatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

botvlies irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 10:22

locksley heeft door het kijkgat van de duer getrapt en is met terugkomen met zijn pijp op het randje terechtgekomen. voor de 2e keer in 2 weken een dik been. heeft iemand enig idee hoelang dit gaat duren? hij staat nu nl al 1,5 week met een dik been en echt dunner wordt het niet.

veearts heeft de eerste 3 dagen ontstekingsremmers en vochtafdrijvend spul inespoten, daarna heeft hij nog 4 dagen ontstekingsremmer over zijn voer gehad. hij heeft snachts met klei om zijn been in een verbandje gestaan. sinds 3 dagen niet meer, maar is hij 2x p/dag ingesmeerd met SRL-gelei. ik heb tot nu toe vrijwel alleen gestapt, 3x 3 rondjes gedraafd om te kijken of hij erg kreupel liep (ja) Verdrietig
iemand ervaring?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:43

Ik denk dat dit nog wel eventjes gaat duren.. de pony van een vriendin van mij had dit ook, en je moet hem echt heel veel rust geven!! Dit is niet niks wat hij heeft!! Een paar maanden moet je er denk ik wel voor uittrekken!!
Wil je het zeker weten, moet je het aan je dierenarts vragen, ik kan namelijk vanuit hier niet zien hoe erg hij kreupel is..
Succes ermee..

groetjes Marielle

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:51

Oops... Niet zo een leuke toestand... een kennis van mij heeft soortgelijk iets gehad (schop van ander paard, wond op pijp met zwelling) en daar bleek toen dat het griffelbeen (zit naast pijpbeen) gebroken was.
Ik zou toch voor de zekerheid foto's laten maken, better be safe than sorry... sterkte ermee!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 00:28

meteen al naar de veearts geweest en foto's gemaakt, was niks op te zien. maar nu blijkt dat hij een allergische reactie gaf op de klei en SRL die we erop moesten smeren en zijn zijn benen weer zo goed als dun Haha!:D:D
alleen kreeg hij toen koliek door het kuil (weer) en staat hij nu al weer 3 dagen bij de veearts....