Gewrichten inspuiten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:10

In veel klinieken worden injecties met corticosteroiden gegeven eventueel aangevuld met hyaduralonzuur. De cortico's zorgen ervoor dat de ontstekingsrteactie in het gewricht verdwijnt. Het is afhankelijk van de toestand van het gewricht wanneer deze reactie eventueel terugkomt. Ik heb veel paarden op zien knappen van gewrichtinjecties maar ook paarden gezien waarbij het minder goed aansloeg.
Zelf vind ik een groot voordeel dat je de ontsteking in het gewricht remt en daardoor verslechtering van het gewricht voorkomt.


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:18

Daar zijn de geleerden het niet helemaal over eens Desiree. Onderzoek heeft uitgewezen dat de vloeistof die ingespoten wordt al binnen enkele uren uit het gewricht is. Het is zelfs niet duidelijk of het wel nodig is om in het gewricht te spuiten.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:17

Ik denk dat het altijd de moeite waard is om het een keer te proberen. Als je paard opknapt van het inspuiten maar daarna een terugval krijgt moet je daar je conclusies uit trekken. Veel paarden lopen echter voor een lange periode weer geod, zolang een paard zich goed voelt kan het in mijn ogen geen kwaad hem af en toe een handje te helpen.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:07

Meestal het werk rustig oppakken. Veel rechte lijnen en in een rustig tempo rijden. Eerst drie dagen stappen en daarna opbouwen.


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:50

Artrose is vaak het gevolg van langdurige ontstekingen in een gewricht. Door bij problemen in het gewricht in te spuiten kun je verdere degeneratie van het gewricht voorkomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, bamisalami, desi92, redbutton, Supertje, xSannee en 9 bezoekers