Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 08:45

Straks (per 1 juli) zijn de wormmiddelen alleen nog maar via recept van DA te krijgen. Wat doen jullie, inslaan voor een grote periode of afwachten?

westerwind

Re: Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:48

Daar was ik ook al over aan het nadenken... Ik denk toch dat ik er een paar ga kopen voor die tijd Haha! (heb maar 1 paard)!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:50

ik heb ook getwijfeld maar ik denk dat je net zo goed kunt afwachten.
je kunt ze dan gewoon bij je da afhalen, dus ik zie daar het probleem niet in, het enige wat ze willen bereiken is dat de onwetendheid onder de eigenaren eruit gaat.
dus dat mensen een wormkuur goed gebruiken, voor het juiste gewicht endergelijke, dus ik denk niet dat er veel zal veranderen en als je dan je kent zal het geen probleem zijn.
wel koop ik er 2 per paard voor die van mij tegen die tijd, dan heb ik toch iets achter de hand en kan ik ook de situtie lekker aankijken Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:52

ik denk dat de prijzen van de kuren ook omhoog gaan dan want er komt weer een tussenpersoon namelijk de da bij...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:55

dat denk ik dus ook. maar hoe lang zijn die dingen houdbaar?

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 08:58

Nou er veranderd volgens mij wel degelijk wat: die receptjes zullen niet gratis zijn (dat zijn ze bij de huisarts ook nooit)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:04

Ik ga ze inslaan, wij hebben geen DA in de buurt. En om nou 20 km te rijden voor een receptje Haha!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:18

Ik heb mazzel. Bij ons op stal wordt er collectief ontwormd, dus dat gaat al via de DA en dus via grootverpakking.
Is dat voor jullie geen optie?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:20

Wij hebben met de hele stal besloten in te slaan (voor wie wilde) Nu hebben we voor het komende jaar wormenspuiten. We hebben natuurlijk wel goed op de houdbaarheidsdatum gekeken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:22

ik ga ze niet inslaan. je kunt ze bij de DA volgens mij gewoon voor ongeveer dezelfde prijs halen dus ik zie het probleem niet zo Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:24

Ik zie het probleem in de extra kosten voor het recept. Weten jullie al meer of het nu in het paspoort moet worden aangetekend?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:35

nog niet eerder iets over gehoord? waarom dat? ik ontworm met verm-x. blijft vrij verkrijgbaar en laat regelmatig worm-ei-telling doen. pas als er dan wormen worden geconstateerd zal ik naar een chemische spuit grijpen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:43

Gail schreef:
Ik zie het probleem in de extra kosten voor het recept.

bij onze DA krijg je geen receptje... of tenminste dat kost niks Knipoog ik verwacht dat de prijzen ongeveer hetzelfde zullen blijven

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:16

Rianneke schreef:
Gail schreef:
Ik zie het probleem in de extra kosten voor het recept.

bij onze DA krijg je geen receptje... of tenminste dat kost niks Knipoog ik verwacht dat de prijzen ongeveer hetzelfde zullen blijven

Dream on, je DA is verplicht dat na 1 juli wel te doen! Administratieplicht ligt nl bij de dierenartsen.

Als je 'natuurlijk' ontwormt heb je dit probleem natuurlijk niet...maar dat is wat mij betreft geen optie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:03

Gail schreef:
Dream on, je DA is verplicht dat na 1 juli wel te doen! Administratieplicht ligt nl bij de dierenartsen.

ik weet niet hoe hij zen administartie regelt, maar als wij medicijnen nodig hebben bellen we op en halen we dat diezelfde dag gewoon op netjes in een tasje Knipoog en als we een rekening krijgen staat daar echt alleen het medicijn op en geen verdere kosten!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:05

wormenspuiten zijn geloof ik lang houdbaar dus juni inslaan voor wat jaren en gaan!

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:25

ik zou zeker wel inslaan moet wel naar houdbaarheids datum kijken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:39

wij nemen meestal de goekopere grootverpakking en doen dat dan onderling,zo hebben we onder mekaar 2 beurten.
die haal ik nu ook al bij de da,is voor mij goedkoper dan uit de winkel.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:10

Ik ga denk ik wel inslaan en ga daar nu alvast mee beginnen en dan idd de situatie aankijken. Hoe zit dat eigenlijk bij onze Belgische paardenhouders ? Kunnen zij ze wel in de ruitersportzaken kopen of is dat voor hun ook op recept. En Duitsland ??

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:26

Ik heb nog wat wormenkuren Eraquell en Equimax over, als iemand belangstelling heeft? Beide tot 700kg lichaamsgewicht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:51

HappyAppy schreef:
Ik ga denk ik wel inslaan en ga daar nu alvast mee beginnen en dan idd de situatie aankijken. Hoe zit dat eigenlijk bij onze Belgische paardenhouders ? Kunnen zij ze wel in de ruitersportzaken kopen of is dat voor hun ook op recept. En Duitsland ??

In Duitsland kan je ze alleen bij de dierenarts halen. Heb je een slachtpaard moet het worden vermeld in de pas. Wormkuren zijn hier ook een heel stuk duurder. Ik heb dus voor 3 jaar een voorraad ingeslagen. België geldt volgens mij hetzelfde voor.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:31

Via de paardendrogist kun je nu nog veel soorten ontwormmiddelen krijgen en hier staat de datum ook wel bij.
Ik heb zelf ook al voor nog zon anderhalf jaar liggen want ik denk dat het straks nog wel duurder gaat worden. Nu nog niet omdat je het nu nog op andere plaatsen kan krijgen maar na 1 juli dus niet meer en dan gaat de prijs waarschijnlijk ook omhoog. Dus als je een voorraad in wilt slaan moet je de komende maanden even op de aanbiedingen letten want de winkels willen niet met die spuiten blijven zitten.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:35

Ik denk niet dat het daadwerkelijk wordt doorgevoerd, want vanaf januari dit jaar zou je het ook nog maar alleen op recept kunnen krijgen. Ze zijn hier overigens al veel langer mee bezig. Het is tegen resetsentie op grote stallen, maar dat blijft lastig te controleren, ook als de wormenkuren op recept moeten..

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:40

gewoon inslaan die handel scheelt een hoop Pling