HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisza

HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 23:59

HELPPP!!!

bij ons naast bij de pension stalling is een slachterij..
er worden NOOOIT paarden geslacht!! NOOOIT!!
nu staat er een GEZOND paard die ze willen slachten!!!
de eigenaar van t slachthuis wil hem niet aan ons ( en meiden van stal) verkopen omdat hij heeft beloofd aan de eigenaren hem af temaken omdat hun dochter het paard nooit meer wil zien of tegen komen!!!!!

we hebben SBS6 ingelicht voor de uitzending van hartvannl... hij weet hiervan! maar als nog is hij niet van zijn stand punt af tebrengen!!
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?????? morgen word ie geslacht als er niets gebeurt vanavond!!!!!!!
wij hadden zoiets van dan pakken we hem uit de wei en brengen we hem ergens anders heen waar hij hem niet kan vinden... maar 1 groot probleem ik heb geen trailer!!!!!!!!
WAT NU??? help aub!!!

is er iemand uit Omgeving apeldoorn met trailer?? die zou willen helpen?????? PLEASEE??????

marlies85

Re: HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:01

Ik snap dat je dat wil voorkomen, maar met diefstal van een paard schiet je ook niks op en zit je in de grootst mogelijke problemen...waarschijnlijk weten ze toch wel dat jullie er achter zitten.

RaissaDiego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:01

Daisza schreef:
HELPPP!!!

bij ons naast bij de pension stalling is een slachterij..
er worden NOOOIT paarden geslacht!! NOOOIT!!
nu staat er een GEZOND paard die ze willen slachten!!!
de eigenaar van t slachthuis wil hem niet aan ons ( en meiden van stal) verkopen omdat hij heeft beloofd aan de eigenaren hem af temaken omdat hun dochter het paard nooit meer wil zien of tegen komen!!!!!

we hebben SBS6 ingelicht voor de uitzending van hartvannl... hij weet hiervan! maar als nog is hij niet van zijn stand punt af tebrengen!!
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?????? morgen word ie geslacht als er niets gebeurt vanavond!!!!!!!
wij hadden zoiets van dan pakken we hem uit de wei en brengen we hem ergens anders heen waar hij hem niet kan vinden... maar 1 groot probleem ik heb geen trailer!!!!!!!!
WAT NU??? help aub!!!

is er iemand uit Omgeving apeldoorn met trailer?? die zou willen helpen?????? PLEASEE??????

Gaaaap wat erg.. nou sterkte maar;).

vind het ook erg raar dat dit mag in Nederland, dat je zomaar gezonde paarden weg mag brengen? het blijven toch edelen dieren toch:(..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:02

Ik dnek dat je er vrede mee moet hebben dat dit paard afgemaakt gaat worden. Dat is de keuze van de eigenaar!
Je moet al helemaal niet een paard zo maar uit een wei gaan halen! Dan ben je gwoon strafbaar!
Er worden elke dag paarden afgemaakt, je kunt ze niet allemaal redden. En daarbij weet jij niet wat er met het paard aan de hand is.
Mijn advies: houd je er buiten, het is niet jou paard.

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:04

Oh meid wat erg !
Als ik het kon kwam ik echt helpen.....
En al noemen ze het diefstal..........ik had hem daar ook weggehaald !
Misschien raar maar kan je hem dan in de buurt helemaal; nergens stallen ?

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 00:04

ja klopt.. maar we willen dan wel een brief achter laten.. van dat we dit niet zien als diefstal.. en dat we er gewoon rustig over kunnen praten etc.. die man van de slacht is gewoon ook echt een botte banketstaaf!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:06

Hoe weet jij zo zeker dat dat paard gezond is dan? Misschien heeft dat dier wel iets dat je zo vanaf de buitenkant niet kunt zien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:07

die man van de slacht is geen botte l u l, maar iemand die zijn vak uitoefend en waar maakt wat hij aan de eigenaren beloofd. het is heel zielig, dat ben ik met je eens, maar je kan helaas niet alle dieren redden.

Jasmijn159

Nee, die man is helemaal niet bot! Hij doet zijn werk! Als hij dit paard aan jullie geeft terwijl hij de opdracht heeft het af te maken dan is hij ook strafbaar.
Bovendien blijf ik er bij dat jij niet weet wat er met het paard aan de hand is. Misschien is hij wel ontzettend allergisch of heeft hij epilleptie.

Het ENIGE wat je nu kunt doen is contact zoeken met de eigenaar, hoewel ik niet denk dat het iest gaat helpen anders had hij de slachter niet zo duidelijk gezegd dat het paard echt dood moet.
Ik blijf er dus bij: heb er vrede mee, je kunt niet elk apard redden.

charily

tjha, hoe erg het ook is, je kunt het niet voorkomen,
en weet je echt zeker dat hij helemaal niks heeft?
en ik neem aan dat als jij je paard naar de slager zou brengen en m zou vragen niet te verkopen omdat je er zeker van wilt zijn dat hij niet meer leeft, zou je ook blij zijn als hij m niet verkoopt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:08

De slager heeft groot gelijk dat hij het paard niet verkoopt aan jullie er worden al te veel paarden door verkocht die iets mankeren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:09

Hoe weet je zo zeker dat het paard gezond is? Mss issie dat niet en is dat de reden dat de dochter het paard niet wil zien of tegenkomen?

RaissaDiego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:09

nee maar kijk wat ze als reden zegt, dat die dochter hem nooit meer wilt zien..

misschien is t paardje wel boven haar niveau en is ze er afgevallen en zo bang geworden of weet ik t wat.

maar moet dat beesie toch nog een kans krijgen als die niks mankeert, verkoop hem dan aan de andere kant van t land;)

mja sommige mense pfff

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 00:10

bij me werk kan ik hem neerzetten.. dat is in hoederloo en niet te doen ter voet.. dus heb echt echt echt een trailer nodig!!

ik weet ook dat er dagelijks een heleboel paarden worden afgemaakt.. maar NU kan ik er voor vechten!! nu gebeurt het voor me neus!! en dit kan ik gwn niet accepteren!!! ben nu druk opzoek naar een trailer!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:11

kan je niet een trailer huren nog ergens.vaak kan dat bij tankstation ofzo.

triesje

probeer nog wat info. bij de slager los te peuteren.
Ook over de eigenaren,misschien wel tel. nummer

Kukkie

De eigenaren hebben gekozen om het dier te laten slachten. De slachter zou dan wel een enorm onbetrouwbaar iemand zijn als hij ineens niet zijn belofte na wil komen.
Als je er nu eerst vanuit gaat dat die mensen er misschien een 'goede' reden voor hebben, kun je vragen of je die reden mag weten. Wat je eventueel zou kunnen/mogen doen is aan de slachter vragen of hij de eigenaren wil vragen of je contact met ze mag opnemen. Willen ze dat niet, dat moet je je er verder niet mee bemoeien, lijkt me. Als ze contact wel goed vinden, dan kun je in mijn ogen altijd vragen naar hun reden. Maar ze hebben recht op hun redenen. Net als dat jij niet graag veroordeeld wordt zonder dat je het hele verhaal kent, zo willen die mensen dat ook vast niet.
Je zult het, als er geen contact mogelijk is, gewoon van je af moeten zetten.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:12

Als mijn paard ziek was (iets van je van de buitenkant niet altijd kan zien) en ik zou haar moeten laten slachten dan zou ik ook zeggen dat ik het paard NOOIT weer terug wil zien. Dan wil ik niet hebben dat iemand opeens haar zielig ziet staan en haar zou gaan redden. Ik zou niet voor mezelf instaan op zo'n moment Schijnheilig Waarschijnlijk is er gewoon goed over nagedacht en zal jij je er overheen moeten zetten. Je kan niet alle paarden/koeien/kippen/schapen/varkens van de slacht redden... Laten we hopen dat ze gewoon het beste voor hebben met het beestje en om een goede reden laten slachten.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:12

ik denk niet dat zo'n paard snel naar de slager zou worden gebracht,
want dat brengt te veel geld op.
en er zijn genoeg kwalen waarbij het voor het paard geen fijn leven meer is,
en dat totaal niet aan de buitenkant te zien is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:13

je bent zo strafbaar als wat en als je zo doorgaat hang ik met de politie aan de lijn om te melden dat er iemand van plan is een paard te stelen, met daarbij de verwijzing naar deze website.
ben je nu helemaal besodemieterd! mijn vorige paard zag er ook uit om door een ringetje te halen, maar moest toch naar de slager helaas, hij had ernstige artrose en dat was aan de buitenkant echt niet te zien.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:13

RaissaDiego schreef:

misschien is t paardje wel boven haar niveau en is ze er afgevallen en zo bang geworden of weet ik t wat.

maar moet dat beesie toch nog een kans krijgen als die niks mankeert, verkoop hem dan aan de andere kant van t land;)

mja sommige mense pfff

Maar mss is dat het niet en heeft het paard een chronische blessure.

Paarden stelen is not done, ook niet als het een gezond paard is wat bij de slager staat. Mja, sommige mense pffff

RaissaDiego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:15

Ir111 schreef:
RaissaDiego schreef:

mja sommige mense pfff

Maar mss is dat het niet en heeft het paard een chronische blessure.

Paarden stelen is not done, ook niet als het een gezond paard is wat bij de slager staat. Mja, sommige mense pffff

haha

ik zocht alleen ma een reden, en ze zegt dat die gezond is;) dus ging daar vanuit met verder denken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Daisza schreef:
bij me werk kan ik hem neerzetten.. dat is in hoederloo en niet te doen ter voet.. dus heb echt echt echt een trailer nodig!!

ik weet ook dat er dagelijks een heleboel paarden worden afgemaakt.. maar NU kan ik er voor vechten!! nu gebeurt het voor me neus!! en dit kan ik gwn niet accepteren!!! ben nu druk opzoek naar een trailer!

Hij wil hem niet aan je verkopen, dus je hebt simpelweg niets om voor te vechten. Je hebt dus ook geen trailer nodig Lachen

Het paard is niet van jou, maar van iemand anders. Het is natuurlijk wel moeilijk, maar het is jouw zaak niet Lachen Ik zou het gewoon laten gaan.
Gewoon van af blijven en rationeel gaan denken Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-12-07 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

benangelique schreef:
je bent zo strafbaar als wat en als je zo doorgaat hang ik met de politie aan de lijn om te melden dat er iemand van plan is een paard te stelen, met daarbij de verwijzing naar deze website.
ben je nu helemaal besodemieterd! mijn vorige paard zag er ook uit om door een ringetje te halen, maar moest toch naar de slager helaas, hij had ernstige artrose en dat was aan de buitenkant echt niet te zien.

AMEN Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:16

Als het een gezond paard is met een goed karakter is dit idd triest. Maar er zal toch wel een reden zijn dat eigenaresse hem nooit meer wil zien? Je brengt tenslotte toch niet zomaar je paard naar de slager en misschien weet de slager de echte reden wel en wil hij jullie behoeden, door het paard niet aan jullie te verkopen, voor een hoop ellende?