Op 26 januari wer mijn paard kreupel. Heb hem toen 2 weken volledige boxrust gegeven, daarna 2 weken aan de hand gestapt. Hij werd niet beter, dus op naar die DA. Daar het verhaal uitgelegt. Foto's gemaakt, buigproef gedaan, warmte beelden gemaakt. Conclusie van de DA is dat het sesambeentje zijn botstructuur kwijt was en er een ontsteking in het kogel gewricht zat. Dus weer 4 weken totale rust met asprine en gelatinaat. Hierna licht werk mogen doen, alleen stappen. Geen verbetering dus weer naar de DA. Alles weer onderzocht, een extra ontsteking in het been. Dus weer op rust. Hierna ging het beter.
Maar dat was voor korte duur, dus de DA naar ons gekomen, heeft toen gezegt, we kunnen hem nog een ontstekkingsremmer direct in de kogel geven op de plaats van de ontsteking. Dit dus gedaan. Weer 2 weken op stal volledige rust.. Hierna weer rustig begonnen met rijden, niet echt een verbetering, dus na 2 weken weer na de DA. Alles weer onderzocht, ontsteking was weg, alleen de aanhechtingen van de pezen aan het sesam beentje zouden voor altijd geïriteerd blijven, onstoken zou blijven. De DA heeft hem hierop afgekeurd...
Nu komt mijn vraag waarvoor zou jij kiezen de slacht of inslapen?
Ikzelf neig naar het inslapen ik vind het een vreemd idee, dat iemand of misschien mij zelf wel mijn paard aan het opeten is...

Lucifer en ik

Lucifer